Ford Motor nu va mai fabrica automobile în India şi va suporta un impact financiar de 2 miliarde de dolari

0

Producătorul auto american a intrat pe piaţa indiană în urmă cu 25 de ani, dar deţine o cotă de de numai 2% pe  piaţa vehiculelor de pasageri, chiar dacă a încercat ani de zile să îi atragă pe consumatorii indieni şi să obţină profit.

Ford a anunţat joi, într-un comunicat, că a acumulat în India pierderi operaţionale de peste 2 miliarde de dolari în decurs de 10 ani, iar cererea pentru vehiculele sale noi a fost slabă.

”În pofida eforturilor noastre, nu am reuşit să găsim o soluţie pentru profitabilitatea pe termen lung”, a declarat directorul Ford India, Anurag Mehrotra.

Decizia Ford de a-şi reduce pierderile în India, după ce s-a retras şi din Brazilia la începutul acestui an, scoate în evidenţă presiunile existente asupra producătorilor de automobile de a investi în vehicule electrice şi autonome, precum şi în tehnologie destinată vehiculelor conectate.

În trecut, producătorii auto au încercat să menţină o prezenţă pe toate pieţele importante, fiind dispuşi să piardă bani pentru a face acest lucru.