FORT sugerează demisia Guvernului. ”Cine răspunde pentru minciuni?”

0

Federația Operatorilor Români de Transport sugerează demisia Cabinetului Orban după ce angajarea răspunderii Guvernului pe legea din domeniul transporturilor de persoane a fost declarată neconstituțională. ”Urmează demisia? Cine răspunde pentru minicuni… într-o România normală?”, se întreabă reprezentanții FORT.

 

Iată comunicatul integral al FORT

 

”In mod firesc, prin decizia Curtii Constitutionale a Romaniei se dovedeste cu certitudine ca angajarea raspunderii Guvernului pe legea transportului de persoane a fost o “manevra” NECONSTITUTIONALA.

Federatia Operatorilor Romani de Transport a demontat public, cu argumente clare,  toate minciunile utilizate de Guvern in comunicarea publica, cu privire la acest subiect fără insă să reușească să determine PNL să renunțe la o actiune total falsă.

Cea mai grava dintre minciuni, componenta esentiala a campaniei de dezinformare condusa de doamna Turcan, se refera la necesitatea anularii prevederilor OUG 51 pentru asigurarea transportului elevilor.

Contrar celor prezentate in urma cu aproximativ doua luni, de sefii partidului aflat la Guvernare, in data de 17.10.2020, Ministerul Educatiei, in urma unei intalnirii cu reprezentantii elevilor, la care reprezentantii transportatorilor NU AU FOST INVITATI pentru consultari, emite un comunicat de presa in care subliniaza ca: “Pe termen scurt, pentru a debloca situația decontării transportului elevilor, este necesară emiterea unei Ordonanțe de Urgență pentru a pune în concordanță legislația cu decizia Curții Constituționale a României, care a statuat că decontarea pe bază de abonament este neconstituțională, deoarece creează o diferență de tratament juridic între elevii care pot prezenta abonament și elevii care, din diferite motive obiective (de exemplu, lipsa transportului în comun), nu pot prezenta abonament, dar pot prezenta alte acte doveditoare.

                Ulterior, în termen de 30 de zile, se va elabora o Hotărâre de Guvern care să abroge HG 863/2016 pentru aprobarea metodologiei de calcul și stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport și să prevadă noi tarife maximale”

Asadar, asa cum am aratat in comunicarea publica, incercarea de anulare a prevederilor OUG 51 a fost o miscare politica strict electorala menita sa permita „baronilor” PNL, sa ingrase, cu finantare din bugetul public, societati de transport aflate in subordine, ce au contractate servicii publice in domeniu, societati de transport ce lucreaza cu un cost operational de trei ori mai mare in unele cazuri, decat firmele private.

F.O.R.T. solicita public reprezentantilor Guvernului ce au utilizat “toate armele din dotare” pentru a dezinforma opinia publica, sa isi prezinte demisia cu atat mai mult cu cat, preocuparea Ministrului Transporturilor in raport cu gravele probleme din sectorul de transport rutier marfuri si pasageri este, asa cum era de asteptat, EGALĂ CU ZERO”.

Orice măsură legislativă ce vizează domeniul Transporturilor luată fără consultarea cu cei obligati sa o respecte, nu denotă altceva, decat sfidare totală a principiilor dialogului social, predictibilitatii si transparentei decizionale, iar F.O.R.T. cu ajutorul fortelor politice parlamentare, tratează cu vehemență astfel de abordări.”