Frunza va fi păstrată ca logo în brandul României, până când OSIM va da un verdict

„Consiliul a ajuns la concluzia că vom păstra, cu mici îmbunătăţiri, aceeaşi structură. Brandul este asumat şi asimilat aşa cum a fost pregătit. Având în vedere acele elemente privind similitudinile grafice între cele două frunze, există în derulare un proces juridic de evaluare a situaţiei şi, în măsura în care va apărea un conflict definit de interese privind acestă soluţie grafică similară, Consiliul a ajuns la concluzia că va păstra cu mici îmbunătăţiri aceeaşi structură, astfel încât să ieşim din orice fel de implicare juridică”, a declarat luni preşedintele Asociaţiei Române a Profesioniştilor în Relaţii Publice (ARPRP), Paul Mărăşoiu.

Mărăşoiu a precizat că va dura până când se va stabili dacă designul frunzei este original sau nu.

„Nu vom plăti pentru acest produs până când, din punct de vedere juridic, nu se va certifica că acesta este original”, a menţionat Paul Mărăşoiu, care a adăugat că păstrează legătura cu creatorul şi că încearcă să evalueze corect  această situaţie.

Potrivit preşedintelui ARPRP, „există diferenţe vizibile pentru un ochi neavizat, însă pentru publicul larg diferenţele trec neavizate”.

La rândul său, membrul în ARPRP, Corina Vinţan, a declarat că designul frunzei poate fi „uşor modificat”, doar dacă din punct de vedere juridic apare o problemă.

„Coincidenţele de acest fel sunt foarte des întâlnite în munca de advertising. S-a votat păstrarea frunzei. A modifica izopitul înseamnă să iei munca de la zero. Este posibilă o uşoară alterare, o îmbunătăţire a frunzei”, a precizat Corina Vinţan.

Brandul turistic al ţării a fost lansat pe 29 iulie la Shanghai, în China, la Expo 2010. În mass-media a fost remarcată asemănarea dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României şi logo-ul unui proiect de transport internaţional. Ministrul Elena Udrea a declarat, în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului, că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor şi că situaţia este legală.

Realizarea brandului turistic a costat 894.970 de euro, iar pentru brandul de ţară vor fi cheltuite 75 de milioane de euro până în 2013, această finanţare fiind exclusiv europeană.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed