Golf: Tiger Woods şi Nike îşi încheie colaborarea după 27 de ani

0

Nike a început să îl sponsorizeze pe Eldrick Tont Woods, numele real al lui Tiger Woods, în anul 1996, când acesta a devenit profesionist şi avea 20 de ani. Nike s-a bazat pe Tiger pentru a vinde produse destinate unei pieţi aproape inexistente pe atunci şi a produs pantofi, îmbrăcăminte, genţi crose şi mingi de golf, devenind un jucător important pe această piaţă, în timp ce Woods a declarat că a fost „norocos” pentru că a reuşit să formeze parteneriatul cu Nike la acea dată.

Tiger Woods a reuşit 15 victorii în turnee majore şi a primit de la Nike o sumă estimată la 500 de milioane de dolari. Ultimul său contract a fost semnat pe zece ani, în anul 2013, şi valora 200 de milioane de dolari.

Potrivit unei estimări AFP, divizia Nike Golf a generat în cei 27 de ani o cifră de afaceri de peste 10 miliarde de dolari, cu un vârf de 791 de milioane în anul 2013.