Google, cel mai valoros brand din lume, estimat la 44,3 mld dolari

0

În 2010, Google se situa pe locul secund. Primele zece poziţii în clasamentul pentru 2011 al celor mai valoarose 500 de branduri din lume sunt completate de Microsoft (42,8 miliarde de dolari), Walmart (36,22 miliarde de dolari), IBM (36,1 miliarde de dolari), Vodafone (30,67 miliarde de dolari), Bank of America (30,62 miliarde de dolari), General Electric (30,5 miliarde de dolari), Apple (29,54 miliarde de dolari), Wells Fargo (28,9 miliarde de dolari) şi AT&T (28,88 miliarde de dolari). Singura prezenţă în top zece din afara SUA este grupul britanic Vodafone.

 

Pentru prima dată, brandul Coca-Cola nu a fost inclus între primele zece, situaţie explicabilă prin trendul în rândul consumatorilor din statele dezvoltate de a se orienta către băuturi mai sănătoase, necarbonatate, se arată într-un comunicat al Brand Finance. Coca-Cola, cu o valoare de 25,8 miliarde de dolari, a coborât pe poziţia 16, de pe 3 anul trecut.

 

Nokia a avut cel mai mare declin dintre cele 500 de branduri analizate, respectiv 9,9 miliarde de dolari, din cauza dificultăţilor înregistrate pe piaţa smartphone-urilor. Astfel, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume a coborât de pe locul 21 pe 94, cu o valoare a mărcii de 9,66 miliarde de dolari.

 

Facebook a intrat în topul Brand Finance şi o valoare de 3,7 miliarde de dolari.

 

Compania britanică a lansat topul celor mai valoaroase branduri în 2007, iar anul următor acesta a fost extins de la 250 de mărci la 500.