Heinrich Vystoupil este noul CEO al companiei TAROM

0

Membrii Consiliului de Administraţie au decis în şedinţa de miercuri ca Sorin Georgescu, actualul director să îndeplinească atribuţiile de director general până la semnarea contractului de mandat în calitate de director general executiv de către Heinrich Vystoupil.

 

Membrii Consiliului de Administraţie i-au numit în funcţiile de preşedinte, respectiv vicepreşedinte al companiei, pe Dan Pascariu şi Valentin Macec.

 

Totodată, au fost alese patru comitete: Comitetul Audit, cu Ciprian Ladunca – preşedinte şi Lucian Isar şi Dan Pascariu – membri; Comitetul de guvernanţă corporativă, nominalizare şi remunerare – Marius Ghenea preşedinte, Dumitru Prunariu şi Macec Valentin- membri; Comitetul Operaţional şi de Siguranţă – Dumitru Prunariu preşedinte, Valentin Macec şi Heinrich Vystoupil – membri; Comitetul Financiar şi Administrarea Riscurilor – Lucian Isar preşedinte, Ciprian Ladunca şi Dan Pascariu – membri.

 

Membrii Consiliului de Administraţie vor stabili modul de funcţionare şi procedura de adoptare a deciziilor în cadrul Consiliului de Administraţie şi al Comitetelor consultative.

 

‘Cei şapte membri ai Consiliului de Administraţie vor alege CEO-ul companiei TAROM, în urma unei analize, însă scopul principal este acela de a face compania Tarom să fie profitabilă’, a declarat ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, cel care a prezentat vineri lista viitorilor membri ai Consiliului de Administraţie de la compania TAROM.

 

Membrii CA au precizat, la conferinţa de desemnare a lor, că primele măsuri pe care le vor lua vor fi alegerea managerului companiei, analiza datelor financiare şi dezvoltarea unui proiect pe termen lung în ceea ce priveşte compania.

 

‘În prima şedinţă vom analiza situaţia financiară a companiei şi apoi vă vom spune exact măsurile pe care le vom lua. Pentru a conduce o astfel de companie nu trebuie să fii neapărat din domeniul aviaţiei şi, dacă vă uitaţi la majoritatea companiilor din lume, membrii CA nu fac parte neapărat din domeniul în care compania îşi desfăşoară activitatea. Esenţial este ca aceasta să fie profitabilă’, a declarat Dan Pascariu, membru în CA la TAROM şi fost manager de instituţii bancare de pe piaţa românească.

 

Fostul preşedinte al CA, Valentin Macec a afirmat că, în maximum 3 ani, TAROM ar trebui să devină o companie profitabilă.

 

‘Tarom poate deveni profitabilă în 3 ani de zile. Noi nu vom majora preţul biletelor şi nici nu vom face concedieri, mai degrabă vom reduce tarifele, pentru că suntem într-o piaţa concurenţială. În maximum 2 luni vom avea o situaţie clară a companiei şi vă vom anunţa care este strategia în ceea ce priveşte privatizarea companiei. Personal, dacă aş fi investitor, aş prefera să preiau 50 plus 1% din companie şi nu doar 20 de procente’, declara Valentin Macec, membru în CA la TAROM.

 

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. TAROM este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010, membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) din 1993, a Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA) din 2000.

 

La finele lunii iulie, compania de servicii profesionale, consultanţă şi audit PwC România, în asociere cu firma corespondentă de avocatură D&B David şi Baias şi George Butunoiu Group, a fost selectată să furnizeze servicii de consultanţă pentru recrutarea managerilor privaţi pentru zece companii aflate în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), printre care şi Tarom.

 

Echipa de consultanţă în resurse umane a PwC România se ocupă de întocmirea documentaţiei privind principalele responsabilităţi şi indicatorii cheie de performanţă pentru managerii privaţi selectaţi, precum şi de elaborarea matricei de recompensare, aliniată obiectivelor şi performanţei acestor manageri.

 

Avocaţii D&B David şi Baias specializaţi în legislaţia muncii vor gestiona problemele juridice puse de contractele de mandat care trebuie încheiate cu fiecare manager selectat, iar echipa de experţi de la George Butunoiu Group se va ocupa de procesul de recrutare şi selecţie.

 

În afară de Tarom, MTI trebuie să mai recruteze manageri privaţi pentru Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA (CFR Infrastructură), Societatea Naţională de Transport Călători (CFR Călători) SA, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA, Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti ‘Metrorex’ SA, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti SA, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA, Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA, Aeroportul Internaţional Timişoara ‘Traian Vuia’ SA şi Societatea Comercială Telecomunicaţii CFR SA.