Henkel încearcã sã revigoreze afacerile prin produse noi

0

Principalele tendințe pe piațã sunt orientarea consumatorilor spre gramaje mai mari, fiind de așteptat ca efectele crizei sã se simtã cel mai mult pe segmentele de nișã. Pe lista produselor lansate se numără Pur Hands&Nails, Persil Nature Fresh, Pur Hand and Nails, care au beneficiat recent de campanii puternice de promvare în prima parte a anului.

"Majorarea ratei de consum pe piața detergenților de vase se reflectă şi în creşterea penetrării ambalajelor de un litru şi 1,5 litri. În acest moment, ambalajele de un litru şi cele mai mari de un litru sunt motoarele care realizează creşterea pieţei. În termeni de marketing acest lucru înseamnă o mai mare loialitate şi încredere a consumatorilor în brandurile folosite şi în acelaşi timp o dovadă a unei pieţe din ce în ce mai stabile”, a declarat pentru Business Standard Tiberiu Mercurian, marketing manager divizia detergenţi Henkel România.

Potrivit datelor companiei de cercetare MEMRB, valoarea corelată a pieţelor locale pe care activează Henkel, cea a detergenţilor de rufe şi de vase, balsam de rufe, soluţii pentru curăţat geamuri şi odorizante de toaletă a fost în 2008 de 329,9 milioane de euro. Reprezentantul Henkel spune că piaţa detergenţilor de vase se împarte în două mari segmente: detergenţi lichizi, care reprezintă circa 80% în valoare şi detergenţi sub formă de pastă – circa 20%, compania fiind lider de piaţă, cu o cotă de 44,8% pe segmentul detergenţilor de vase lichizi, în perioada martie-aprilie 2009, conform datelor MEMRB. Un alt segment în creştere este cel al balsamului, unde marca Pur este cel mai vândut produs cu o cotă de 35%, în perioada ianuarie-februarie 2009, conform MEMRB. Pe segmentul detergenţilor lichizi, cota de piaţă a brandului Pur este de 45%.

Referitor la piaţa soluţiilor de curăţat geamuri, trendul este ascendent de la an la an, afirmă reprezentanţii firmei. "Piaţa creşte constant în fiecare an, atât datorită creşterii penetrării, ceea ce înseamnă că tot mai multe persoane renunţă la a mai folosi soluţii tradiţionale de spălat geamuri şi încep să le folosească pe cele specializate”, a subliniat Mercurian.