Hotărârea CSAT pentru aprobarea privatizării CFR Marfă, desecretizată

0

Potrivit documentului postat miercuri pe site-ul Administratiei Prezidentiale, la Art.2 din Hotărâre se spune: „Modalitatea concreta si procedura de privatizare (a CFR Marfa – n. red.) se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei”.

 

Documentul publicat astazi dateaza din data de 5 februarie 2013 si arata ca la acea data „Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a avizat Proiectul de Hotarare al Guvernului Romaniei pentru aprobarea trategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa CFR Marfa ai a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia, nr. DSN1/192, din 31.01.2013, anexa la prezenta hotarare.”

 

La Documentul CSAT mai prevede ca „Ministerul Transporturilor sa includa in contractul de privatizare clauze potrivit carora cumparatorul se obliga, sub sanctiunea rezolutiunii contractului si plata unor daune interese, sa mentina obiectul de activitate al Societatii Nationale de Transport Feroviar CFR Marfa – S.A. si sa intreprinda toate masurile necesare pentru indeplinirea, de catre Societatea Nationala de Transport Feroviar CFR Marfa – S.A., pe toata durata de existenta a acesteia, a obligatiilor de natura strategica ce ii revin potrivit legislatiei in vigoare, protocoalelor si acordurilor nationale si internationale (nevoile de aparare ale tarii; transportul trupelor si materialelor militare, neintrerupt pe timp de pace, in caz de calamitati naturale, situatii de criza si de razboi, sau alte situatii deosebite; angajamentele asumate de Romania prin Tratatul Atlanticului de Nord; conventiile incheiate cu S.U.A.).