In Brasov, proiectele din turism si investitiile stagneaza din cauza infrastructurii (video)

0

Discutiile s-au axat pe problemele din infrastructura, atragerea de fonduri europene, stimularea productiei industriale si identificarea de oportunitati de investitii romanesti si straine, prin parteneriat public-privat.

Participantii la discutii au subliniat necesitatea urgentarii constructiei autostrazii Bucuresti-Brasov si, mai ales, a aeropotului international Brasov, drept premisa esentiala pentru reusita implemantarii proiectelor din turism si pentru atragerea de investitii. „Aeroportul si infrastructura, in special autostrada Bucuresti-Brasov, sunt doua elemente cheie in ceea ce priveste rezerva investitorilor de a veni”, a spus Silviu Costea, Vicepresedinte Camera de Comert Brasov.

El a adaugat ca un element de atractie pentru investitori la Brasov ar putea fi constructia unui centru de expozitii pentru ca acest sector este deja suprasaturat in Bucuresti.

„Vom termina aeroportul cat de repede putem. Speram ca anul 2009 va fi anul in care vor fi demarate lucrarile. Acestea vor fi finalizate, potrivit prevederilor contractului, intr-un termen de 30 de luni, insa perioada optimista este de 24 de luni. Acest lucru inseamna ca in sezonul turistic din 2011 o sa avem primii turisti care vin la Brasov cu avionul”, a declarat Iancu Vespasian, Coordonator Proiect Aeroport International Brasov. El a precizat ca aeroportul va avea o capacitate de 400 de pasageri pe ora, adica va putea opera in paralel cu doua avioane de dimensiune medie. Costurile estimate pentru acest proiect sunt de circa 100 milioane euro.

Ionut Gliga, Director Asociatia de Promovare si Dezvoltare a Turismului Brasov a explicat audientei care sunt problemele ce impiedica dezvoltarea turismului: „Brasovul este recunoscut ca un centru turistic montan. Problema aici este una de capacitate, mai ales in timpul sarbatorilor de iarna, cand exista o suprasolicitatre a infrastructurii. Ar trebui sa existe o fluenta la telecabina si o alta densitate pe partia de schi. Pe de alta parte trebuie sa avem in vedere problema schimbarilor climatice pentru ca fac acest lucru chiar si tari cu statiuni situtate la o altitudine mai mare. Ne trebuie o strategie coerenta bazata pe date statistice”.

George Scripcaru, Primarul Municipiul Brasov, crede in potentialul turistic al orasului, dar solicita ajutor de la autoritatile centrale: „In Bucuresti este deja prea mult din toate si trebuie sa mai vina ceva si catre Brasov. Trebuie sa identificam investitori pentru a crea parteneriate pe proiecte de turism”.

Vorbitorii au aratat ca un accent deosebit ar trebui pus pe dezvoltarea sectorului IMM-urilor, in conditiile in care Brasovul a pierdut cea de-a doua pozitie in ceea ce priveste productia industriala, pozitie pe care o detinea la inceputul anilor, cand marii colosi industriali au intrat in faliment. Participantii la eveniment au apreciat ca ar trebui dezvoltate si sectoare industriale fara traditie in Brasov, precum sectorul IT sau industria de biotehnologie, astfel incat judetul sa nu fie transformat intr-un judet monoindustrial. Aceasta este si parerea Ministrului IMM-urilor, Constantin Nita: „Sunt cateva domenii in care exceleaza romanii, in special pe IT si aceasta este directia care trebuie exploatata. Trebuie sa fim, de asemenea, foarte seriosi si interesati in relocarile de fabrici”.

Printre participantii la eveniment s-au mai numarat: Gheorghe Hermeneanu – Primar Bran, Gabriela Plopeanu- Director Executiv Asociatia Metropolitana Brasov, Cecilia Doiciu – Director Executiv Serviciul Relatii Externe, Coordonare Institutii de cultura si ONG-uri, Claudiu Coman – Presedinte Asociatia de Promovare si Dezvoltare a Turismului Brasov, Adrian Valusescu – Director, Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale, Mirela Iovu – Vicepresedinte CEC Bank, Adrian Georgescu – Sales Director Business Market, Vodafone Romania, Calin Costan – Director General ICCO Group, Silviu Savin- Dministrator Flavus Investitii, Doru Dima – Director General Dima Consulting Group, Alexandru Blenovici – Director General Ina Schaeffler, Teodor Popa – Director Economic, Compania Apa, Sorin Dencescu – Director Agentia Kronotour, Tudor Neculoiu- Director General Sergiana.

Evenimentul a fost moderat de Radu Soviani, realizator The Money Channel.

Urmatoarea destinatie The Money Channel Business Tour este Prahova, pe 19 iunie. Judetului Prahova ii urmeaza Constanta. Evenimentul este realizat cu sprijinul Loteriei Romane, CEC Bank si Vodafone.

***

The Money Channel Business Tour este un program itinerant de dezbateri nationale pe teme economice de interes major, desfasurat in cele mai importante centre economice si financiare ale Romaniei.

Urmareste dezbaterile Money Channel Business Tour