În Japonia, elevii pot trimite roboți la ore în locul lor

0

Fenomenul absenteismului în Japonia ia amploare, însă sistemul educațional a găsit rapid o soluție: copiii pot fi prezenți la școală prin intermediul roboților.

Elevii care se luptă cu absenteismul cronic pot controla de la distanță un robot care va participa la cursuri în locul lor, permițându-le să rămână conectați și implicați în viața școlară, în timp ce stau acasă, scrie asahi.com.

Profesorii de la școala elementară Honjo au avut o astfel de prezență, demonstrativă, încă de la finalul anului trecut: robotul de teleprezență Temi a stat la ore în locul elevului, care a controlat echipamentul de acasă.

Echipat cu cameră, difuzor, microfon și ecran tactil, robotul poate fi controlat de un copil de acasă printr-o aplicație pentru smartphone.

Imaginea copilului apare pe ecran deasupra robotului cu roți de 1 metru înălțime, permițând copilului absent fizic să interacționeze cu alți elevi din clasă.

„Sper că văzând prietenii pe ecran îi va face pe studenții cu probleme de prezență să dorească să rămână implicați”, a spus profesorul director Hideomi Nishikawa, pentru asahi.com.

Școala Elementară Honjo are un program special de învățare online pentru elevii care se confruntă cu absențe pe termen lung.

Achiziția roboților Temi a fost finanțată printr-o subvenție guvernamentală.

În anul școlar anterior, până în martie 2023, un număr record de 299.048 de elevi de liceu din Japonia au lipsit cronic de la școală, o creștere cu 22,1% față de anul precedent, potrivit ministerului educației nipon. Această cifră reprezintă copiii care au lipsit de la școală din motive, inclusiv probleme sociale, psihologice și emoționale. Studenții bolnavi cronici nu au fost incluși.

Deși roboții au fost folosiți ca instrumente de învățare la distanță pentru copiii bolnavi cronic, unele școli încep să-i folosească pentru a sprijini elevii care lipsesc de la școală din alte motive, cum ar fi anxietatea și depresia.

Stresului postpandemic i se adaugă creșterea numărului cazurilor de bullying, confirmate la școlile primare, liceale și liceale în anul școlar 2022, cu 10% mai mare față de anul precedent, ajungând la 681.948.

Numărul de sinucideri în rândul elevilor a fost de 411, în creștere cu 43 față de anul precedent. 

Actele violente care au implicat elevi din ciclul primar și liceu au atins un număr record de 95.426 de cazuri.

În România, statisticile vorbesc nu despre absenteism, ci chiar de abandonul școlar. Avem una dintre cele mai mari rate de abandon școlar din Uniunea Europeană și procentul se menține stabil de mai bine de zece ani (17% în 2013 și 15,6% în 2022). În toate regiunile României, rata de abandon școlar e peste media europeană, mai puțin în București, unde procentul este de 7,9%. Variațiile sunt mari de la o regiune la alta: 11% în Vest și 23% în Sud-Est și Centru. Prin comparație, media la nivel european a scăzut, în ultimii ani, de la 12% la 9%.

Rata de abandon școlar se referă la procentul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani care au terminat cel mult clasa a VIII-a și care au abandonat școala în acel moment, fără să mai urmeze altă formă de școlarizare sau formare profesională.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.