Încasările din publicitate: pentru Facebook a venit Ziua Judecăţii

0

Facebook este sub o presiune permanentă, încercând să dovedească investitorilor că se dezvoltă suficient de rapid pentru a justifica valoarea ridicată a acţiunilor sale. „Investitorii vor să se asigure că reclamele pe care ei le plătesc acum vor aduce suficient profit cât să merite publicarea lor pe Facebook”, a declarat Debra Aho Williamson, analist la firma de cercetare a pieţei eMarketer. „Încă nu e clar dacă Facebook a revoluţionat internetul sau dacă nu cumva este cel mai mare eşec din istoria online”, a adăugat aceasta, conform New York Times.

 

Cea mai mare realizare a Facebook este multitudinea de date personale adunate de la cei 900 de milioane de utilizatori, însă folosirea acestor date pentru a crea reclame profitabile e o sarcină riscantă. Google e de mai mult timp în această afacere, câştigurile sale anuale din publicitate fiind de 40 de miliarde de dolari, adică de 10 ori mai mult decât cele ale Facebook.

 

Unul din cele mai promiţătoare eforturi pe care Facebook le face în această direcţie este Facebook Exchange. Acesta este un sistem care urmăreşte comportamentul utilizatorilor atunci când aceştia vizitează alte site-uri şi care adaptează specificul reclamelor atunci când utilizatorii se reîntorc pe Facebook. Un alt experiment pe care Facebook îl face este difuzarea reclamelor şi în afara graniţelor reţelei sociale, cum ar pe site-ul de jocuri Zynga.

 

De asemenea, utilizatorii de telefoane mobile ar trebui neapărat incluşi în strategia de advertising a Facebook. Aproape jumătate dintre userii Facebook se loghează de pe tablete sau telefoane, iar compania a recunoscut că momentan cea mai mare provocare a sa este să obţină profit din exploatarea acestui segment.

 

Încasările Facebook vin în proporţie de 85% din reclame, însă compania mai caută şi alte metode de a face profit. În iunie, conducerea firmei a anunţat că va uşura metoda de a face cumpărături online. De asemenea, a suspendat moneda sa virtuală, Creditele Facebook, care erau folosite în principal în cadrul jocurilor reţelei şi a declarat că va introduce plata prin card, acceptând monede locale din toată lumea.

 

Citeşte şi Utilizatorii Google+, mai mulţumiţi decât cei ai Facebook.