INS: Exporturile României au crescut cu 19,4%, în primele 11 luni din 2021, până la 68,166 miliarde euro, iar importurile au crescut cu 21,7%, la 89,536 miliarde euro, faţă de perioada similară din 2020

”În perioada 1.I – 3 0 . X I 20 2 1 , exporturile FOB au însumat 6 8 ,1 66 miliarde euro , iar importur ile CIF au însumat 8 9.536 miliarde euro . În perioada 1.I – 3 0 . X I 2 021, exporturile au crescut cu 1 9 , 4 %, iar importurile au crescut cu 2 1 , 7 %, comparativ cu perioada 1.I – 3 0 . X I 20 20. Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I – 3 0 . X I 20 21 a fost de 21,369 miliarde eu ro , mai mare cu 4,9 29 miliarde euro decât cel înregistrat în perioada 1.I – 3 0 . X I 20 20”, arată datele INS.

În perioada 1.I – 3 0 . X I 20 2 1 , ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini ş i echipamente de transport ( 4 5 , 2 % la export şi 3 5 , 3 % la import) şi alte produse manufacturate ( 30 , 6 % la e xport şi 30 % la import).

Valoa rea schimburilor intra – UE27 de bunuri în perioada 1.I – 3 0 . X I 20 2 1 a fost de 4 9,638 miliarde euro la expedieri şi de 65,013 miliarde euro l a introduceri, reprezent ând 7 2 , 8 % din total exporturi şi 7 2 , 6 % din total importuri.

Valoarea schimburilor extra – UE2 7 de bunuri în perioada 1.I – 3 0 . X I 20 2 1 a fost de 1 8,527 miliarde euro la exporturi şi de 24 ,522 miliarde euro la importuri , reprezentând 2 7 , 2 % din total exporturi şi 2 7 , 4 % din total importuri .

Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între ac estea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar c el pozitiv se numeşte excedent. Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare , care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul tr ebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare , care cuprinde atât elem entele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transp ortului internaţional.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed