Insolvența Euroins: Ce pot face clienții și păgubiții

0

Aproximativ 2,8 milioane de români care au asigurări auto RCA valabile la Euroins, dar și păgubiții liderului RCA căruia ASF a decis să-i ceară în instanță falimentul vor putea solicita imediat restituirea de prime și plata daunelor de la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), după publicarea deciziei ASF în Monitorul Oficial. Plățile se pot face însă în limita a 500.000 de lei pentru fiecare contract de asigurare.

La sfârșitul lunii ianuarie 2023, Euroins România avea 2,76 milioane de polițe RCA active, potrivit informațiilor HotNews.ro.

Ce trebuie să faci dacă ești client sau păgubit Euroins

Primul pas legal după anunțul făcut vineri de ASF este ca decizia autorității de supraveghere să se publice în Monitorul Oficial.

Imediat după acest moment, toți clienții și păgubiții Euroins vor avea la dispoziție un termen de 60 de zile în care Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) poate să facă plăți către clienții (care vor să li se restituie restul din prima RCA plătită deja) sau păgubiții RCA ai acestei companii, în limita a 500.000 de lei pentru fiecare contract de asigurare.

Toți românii care au polițe în vigoare la Euroins au două opțiuni:

  • 1. pot să-și păstreze asigurările până la data expirării ori
  • 2. pot să le denunțe și să încheie contracte la un asigurător fără probleme.

Cei mai afectați vor fi însă păgubiții, cei loviți în trafic de o mașină asigurată la Euroins, deoarece multe service-uri nu vor mai face reparații pe aceste polițe și toate despăgubirile de la acest asigurător vor fi plătite abia după ce instanța îi declară definitiv falimentul.

Polițele RCA ale Euroins vor rămâne în vigoare până când instanța decide deschiderea procedurii falimentului Euroins. După ce va fi dată această decizie în instanță, efectul imediat este că în termen de 90 de zile toate polițele Euroins vor înceta de drept.

Ghid pentru asigurații și păgubiții Euroins:

La falimentul City Insurance, FGA și organizațiile de profil (UNSAR și BAAR) au făcut un ghid cu tot ceea ce trebuie să știi dacă ești client sau păgubit, care este valabil și în situația Euroins astfel:

  • a) În cazul în care detineți o poliță de asigurare emisă de Euroins

Polița dumneavoastră de asigurare rămâne în continuare valabilă, producându-și efectele.

Puteți însă denunța în orice moment polița și să încheiați una nouă la un alt asigurător autorizat. Dacă denunțați polița și nu ați avut daune în perioada de valabilitate de până la denunțare, pentru perioada neexpirată aveți dreptul să va recuperați diferența de primă de la FGA.

Articolul integral pe HOTNEWS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.