Florin Secanu, Autonovo.ro: Peste 60% dintre cumpărătorii de autoturisme se informează în prealabil de pe internet

0

Care este profilul persoanelor care accesează portalurile auto înainte de a merge într-un showroom?

În principal, sunt bărbați cu vârsta între 20 şi 45 de ani, cu studii medii şi superioare, care urmăresc cel mai bun raport calitate preţ şi caută cât mai multe detalii despre maşina pe care doresc să o achiziționeze.
Achiziția unui autoturism reprezintă un pas important. Pentru foarte mulţi utilizatori decizia de achiziție se ia pe baza informațiilor găsite online. Practic, cumpărătorii au la dispoziție site-urile de brand cu date complete pentru fiecare model, cele care agregă toate brandurile şi permit configurări şi comparații între mărci şi modele precum şi blogurile şi forumurile unde pot fi sondate părerile celor care deja conduc autoturismele în cauza. Şi nu în ultimul rând, în acest moment utilizatorul poate face cerere direct pe internet pentru a-şi achiziționa mașina dorită.

Ce fel de maşini caută românii?

În cazul autoturismelor noi sunt căutate mașinile din clasa mică şi medie, sedan, cu consum mic, dar care să ofere suficiente dotări, atât la capitolul siguranţă – ABS, airbag-uri, sisteme de control al stabilității, sisteme de protecție antifurt, cât şi din punct de vedere confort – geamuri electrice, închidere centralizată, Radio CD cu Mp3.
Peste 70% dintre români preferă maşinile care au cutie de viteze manuală. Căutările românilor se împart în mod egal pentru maşini cu motorizări pe benzină şi cele diesel. De asemenea, cei mai mulţi preferă mașinile cu putere medie cuprinsă între 100 şi 150CP.
Pe site-urile AutoNovo.ro şi 2auto.ro cele mai vizitate mărci, în lunile ianuarie şi februarie, au fost Skoda, Opel, Ford, Dacia şi Volkswagen.

Cum intervine o astfel de platforma online in relatia dealer-cumparator?

Există în acest moment site-uri de publishing (de informare), unde utilizatorul găsește informații despre noile modele, păreri, teste, precum şi site-uri de servicii care vizează nevoia directă a utilizatorilor de a-şi achiziționa mașina. În această ultima categorie intră şi AutoNovo.ro şi 2auto.ro, care fac legătura directă între cumpărători şi dealeri.
Peste 60% dintre cumpărătorii de autoturisme se informează în prealabil de pe Internet, unde, spre deosebire de alte medii, dealerii au posibilitatea de a pune la dispoziția consumatorilor toate detaliile necesare luării unei decizii, având acces la un volum considerabil mai mare de potențiali comparatori.

Online-ul este pentru dealeri şi importatori un canal alternativ de vânzare care va deveni în viitor din ce în ce mai puternic. Avantajele nu constau doar din simpla expunere a ofertelor (în promovare). Dealerii pot verifica în ce măsură reacționează utilizatorii la promoțiile curente, care sunt cele mai căutate modele, dotări, culori, etc. Feedbackul poate fi convertit în decizii de optimizare a stocurilor şi eficientizare a activităților de marketing.

Care sunt diferenţele dintre o ofertă online şi una offline?

Există destule diferenţe între ofertele online şi offline: online-ul oferă posibilitatea de prezentare a maşinii în detaliu, lucru care nu este posibil în majoritatea mediilor offline. Apoi, online-ul angajează utilizatorul în interacțiuni emoționale cu modelul dorit prin diverse acţiuni asigurându-se de întreaga lui atenție. Pe scurt, îţi aduce consumatorul în showroom, unde poate testa maşina.

Câte oferte de cumpărare solicitate pe site s-au transformat în achizitii în 2009?

Pentru unii dintre parteneri numărul mașinilor vândute pe baza cererilor de ofertă venite de pe AutoNovo.ro se ridic la câteva zeci. Anul 2009 a adus o schimbare de mentalitate în rândul dealerilor care s-au văzut nevoiți să îşi caute activ clienţii.

Ce vreţi să faceţi în 2010?

Am pornit în 2010 cu lansarea unui nou produs, 2auto.ro, care ne-a deschis calea către piaţa autoturismelor rulate, o piaţă de doua ori mai mare decât cea a automobilelor noi. Conform Direcției Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în 2009 au fost puse în circulație 116.012 automobile noi, faţă de 212.836 de maşini rulate. Vom continua să dezvoltăm funcționalităţi care să faciliteze decizia de cumpărare a utilizatorilor atât pe AutoNovo.ro, cât şi pe 2auto.ro, având astfel garanție la cumpărare.

AutoNovo.ro este primul serviciu online dedicat 100% prezentării autoturismelor noi şi ofertelor complete ale acestora, disponibile pe piaţa auto din Romania. AutoNovo.ro este o bază de date ce urmărește să acopere toată piața autoturismelor noi la nivel de mărci, modele, variante, dotări, preturi şi furnizori. Principalul diferențiator este serviciul de generare de prospecţiuni calificate pentru importatorii şi dealerii din piaţa de auto noi. În medie, site-ul are 50.000 de vizite în fiecare lună, cu o rata de conversie de aproximativ 2% în cereri de oferte calificate.
2auto.ro este un site de servicii care reunește oferte de mașini second hand provenind exclusiv de la dealeri si importatori auto. Conține prezentări detaliate ale mărcilor şi modelelor disponibile, dar şi instrumente complexe de căutare şi gestionare a informației.