Kaspersky Lab ţinteşte în 2009 aproximativ o treime din piaţa securităţii IT din România

0

„Anul trecut am înregistrat vânzări de un milion de euro, echivalentul unei cote de piaţă de 10-12%, iar în acest an vizăm o cotă de 30% dintr-o piaţă a securităţii IT estimată de la 10-12 milioane de euro”, a declarat marţi într-o conferinţa de presă directorul general al Kasperksy Lab pentru România şi Bulgaria, Teodor Cimpoeşu.

Oficialul companiei de securitate IT a mai spus că, dacă în 2008, piaţa consumer a fost majoritară, reprezentată de circa 60% din vânzări, pentru anul curent se aşteaptă la o inversare a poziţiilor, în sensul creşterii substanţiale a sectorului corporate.

„În primul trimestru din 2009, am avut vânzări cu 70% mai mari pe segmentul business, comparativ cu perioada similară a anului, în vreme ce segmentul clienţilor individuali a fost sub aşteptări. Nu se poate spune că în trimestrul al doilea al acestui an vom putea păstra trendul din primele trei luni, deşi am încheiat două afaceri mari şi este posibil să o încheiem şi pe a treia. Ne aşteptăm, totuşi, la o creştere faţă de al doilea trimestru al anului trecut”, a mai spus Cimpoeşu.

La biroul din România al Kaspersky Lab, deschis în octombrie 2008, lucrează în prezent şase angajaţi, iar până la sfârşitul anului, numărul acestora urmează să crească la opt. „În 2009, investiţiile noastre se vor axa în mare măsură pe marketing cu partenerii şi implementarea produselor de securitate”, a mai precizat Teodor Cimpoeşu.

El a mai adăugat că pirateria IT din România produce pagube importante pentru Kaspersky Lab, fără a avansa însă o cifră.”Noi urmărim modul de distribuţie al crack-urilor, key-urilor pe net şi se poate constata că în scurt timp de la apariţie, ele dispar. Nu avem date exacte despre pagubele produse de piraterie, însă studiile arată că din 100 de clienţi, 62 îşi procură programele de pe net, iar nouă nu ne rămâne decât să le vindem celor 38 rămaşi”, a menţionat directorul general al Kaspersky.

Kaspersky Lab a lansat, marţi, în România, sistemul Kaspersky Mobile Security 8.0 (KMS 8.0), un pachet de soluţii de protecţie a telefoanelor de tip smart phone împotriva ameninţărilor informatice, a pierderii datelor personale şi a tentativelor de furt al terminalului (anti-theft, anti-virus, anti-spam, firewall, criptarea datelor).

Conform Kasperky Lab, în România cota de penetrare a telefoniei mobile este de 130%. Din numărul total de 28 milioane de terminale ale acestui sistem, aproximativ 3,36 milioane sunt terminale smart phone (12%). Compania de securitate IT intenţionează să atingă o cotă de piaţă de 10-15% în primul an de la lansarea KMS 8.0.

Partenerii Kaspersky Lab România sunt Ager Business Tech, pentru companii mari din sectorul public, IMM-uri, clienţi individuali, GeCad Net, pentru aceleaşi segmente, Punkt Net, pentru IMM-uri şi clienţi individuali, RHS Company, exclusiv pentru retail, distribuţie, clienţi individuali, RomSoft-Depozitul de Calculatoare (clienţi individuali).

Kaspersky Mobile Security 8.0 se adresează unui număr de peste 300 de modele de telefoane smart phone cu sisteme de operare Symbian şi Windows Mobile. Printre marii clienţi ai Kaspersky Lab România se numără Distrigaz, Romstal, Intesa Sanpaolo Bank, Eximbank, Asiban, Pro Tv, grupul Realitatea-Caţavencu, Universitatea Dimitrie Cantemir, Ministerul Culturii şi Cultelor.

Potrivit unui studiu anual la nivel global realizat de Business Software Alliance, pierderile din pirateria software din România au crescut, în 2008, cu 65%, de la 151 mil. dolari în 2007 la 249 mil. dolari anul trecut, 50% din această majorare datorându-se variaţiilor de schimb valutar.