La stat se fac în continuare angajări, deşi Guvernul clamează restructurarea

Un act normativ adoptat anul trecut (OUG 34/2009), menit să aducă unele modificări la legea salarizării, printre care se numără şi îngheţarea angajărilor la stat în acest an, permite câteva excepţii: în cazul în care 7% din numărul total de angajaţi ai instituţiei se pensionează s-ar putea angaja o persoană sau dacă instituţia solicită ministerului de care aparţine – „cu justificări temeinice”- ocuparea unui procent de 15% din posturile care se vacantează.

„Acestea sunt singurele modalităţi prin care se mai pot face angajări la stat: fie în cazul în care 7% din salariaţi se pensionează, fie postul vacant este considerat unic şi se face o solicitare la Ministerul Finanţelor pentru scoaterea acestuia la concurs”, susţine Valentin Mocanu, secretar de stat în Ministerul Muncii.

Acesta a fost cazul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Arad, în cadrul căreia lucrează 49 de angajaţi şi care a scos recent la concurs un post de inspector, pentru care candidaţii pot aplica până la finele acestei luni.

„Concursul este pentru un post unic vacant, care este indispensabil. Cred că vor veni şi la noi reducerile de posturi, însă nu ni s-a comunicat la câţi angajaţi vom fi nevoiţi să renunţăm”, susţine Horia Ocolicean, directorul AJOFM Arad.

Printre activităţile angajaţilor agenţiei se numără organizarea de cursuri de formare profesională şi centralizarea ofertelor de locuri de muncă de la companii, precum şi organizarea de burse de locuri de muncă.

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) este instituţia responsabilă cu protecţia şomerilor şi care le oferă sprijin pentru găsirea unui loc de muncă şi care consumă un buget anual de peste 400 mil. euro.

Recent, Guvernul a decis să reajusteze personalul din unele instituţii, sub presiunea lipsei resurselor bugetare. În acest context, guvernanţii au decis să taie 720 de posturi din cadrul ANOFM din cele 2.900 de posturi bugetate pentru această instituţie.

Contactat de ZF, Silviu Bian, preşedintele ANOFM, nu a explicat câţi şomeri corespund unui angajat al agenţiei şi nici cum se va stabili câţi angajaţi vor fi disponibilizaţi din fiecare AJOFM. Nu se ştie dacă numărul de angajaţi ai agenţiilor pentru ocupare se stabileşte în funcţie de numărul de şomeri şi nici care este contribuţia efectivă a personalului din aceste agenţii la plasarea şomerilor pe piaţa forţei de muncă.

Şi AJOFM Satu Mare, instituţie cu 35 de angajaţi şi două posturi vacante, a scos la concurs un post de consilier superior, pentru care candidaţii vor susţine probele în perioada 28-30 iulie.

„Este un post temporar vacant. Cel care ocupa funcţia de consilier a fost numit director executiv adjunct interimar, iar dacă se va decide, în urma examenului, că rămâne în funcţie, postul de consilier va deveni permanent”, susţine Gheorghe Tilibaşa, director general AJOFM Satu Mare, care a precizat că de la începutul anului nu a făcut nicio angajare.

„Suntem pe ultimul loc în ţară în ceea ce priveşte numărul de angajaţi, iar după noi urmează Ialomiţa, care are 38 de angajaţi şi Mureş, cu 39 de salariaţi. Nu cred că vor reduce din posturi la noi, din contră, ar trebui să ne mai dea câteva posturi”, mai spune Tilibaşa.

Reprezentanţii Ministerului Muncii spun că, în cazul în care o persoană pleacă în concediu de maternitate, iar funcţia nu se încadrează în structura „postului unic”, trebuie preluată de o altă persoană din sistem, pentru că există posibilitatea de transfer, pentru care trebuie să se organizeze concurs.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed