Liberalii dau drumul la autostrada cu care ne amenința Dragnea

Compania Națională a Infrastructurii Rutiere, controlată de Ministerul Transporturilor, a elaborat și  depus aplicația de finanțare pentru proiectul  „Elaborare SF, PAC si Proiect Tehnic de Execuție, inclusiv prestare servicii asistență tehnică, pentru proiectul Drum de mare viteză București – Alexandria – Roșiori – Caracal – Craiova (Valahia Expres), sector București – Alexandria” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Obiectivul general al proiectului, ca parte din TEN-T CORE, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene. Este vorba de așa numita Autostradă a Sudului, care deși a fost planificată din 1993, a fost promovată intens de Liviu Dragnea, fostul șef al PSD, pentru că o parte din traseu urmează să traverseze Teleormanul natal. 

 

Obiectivele specifice ale proiectului sunt elaborarea studiului de fezabilitate, a proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire, a proiectului tehnic de execuție, pregătirea documentației de atribuire a contractului/lor de execuție, lucrări privind asistența tehnică acordată beneficiarului/autorității contractante (CNAIR) în perioada derulării procedurii/lor de licitații pentru execuție lucrări, și întocmirea documentației suport și asistența tehnică acordată beneficiarului pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare. Valoarea totală a  proiectului este de aproape 18 milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-12.770.455,35 lei,15% contribuția proprie-2.253.609,77 lei, restul de 2.719.909,28 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului va fi de 27 de luni. 

 

Autostrada Sudului este o autostradă care are următorul traseu București-Alexandria-Craiova-Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj (pentru joncţiunea cu Autostrada A1 pe traseul Lugoj – Timişoara – Arad – Nadlac). Primii 11 kilometri ce fac legătura dintre A1 (Balint) şi centura Lugoj au fost deschişi în decembrie 2013.

 

Acest drum de mare viteză a fost una din țintele lui Liviu Dragnea însă intențiile sale nu au fost materializate. Chiar dacă la începutul lui 2019, a dat ca aproape certă începerea construcției, proiectul a trenat și până la urmă a fost abandonat în forma gândită, și anume prin parteneriat public-privat. Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, instrumentul controlat complet de către Darius Vâlcov, mâna dreaptă a lui Dragnea, chiar a publicat un studiu de fundamentare a proiectului. Acesta ar fi costat 2,55 miliarde de euro pentru cei 311 kilometri ce urmau să fie construiți prin parteneriat public-privat, adică prin contribuția financiară adusă de eventualii investitori și o participare a statului român, prin evitarea atragerii de bani europeni, care ar fi însemnat justificarea cheltuirii la sânge a fiecărui cent.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed