Admitere 2011: Cele mai slabe universităţi particulare în cercetare şi marile lor promisiuni

0

Metodă: MONEY.ro a selectat universităţile particulare care ocupă ultimele poziţii în clasamentul instituţiilor din România după activitatea de cercetare ştiinţifică din 2002 până astăzi.
Clasamentul cuprinde institute de cercetare şi universităţi publice, pe lângă cele particulare, şi a fost realizat de Asociaţia Ad Astra, relativ la perioada 2002-iunie 2011.

Lista întocmită de MONEY.ro este relevantă exclusiv pentru filtrul operat – cercetare ştiinţifică cornformă exigenţelor internaţionale, indexată între 2002 şi 2011, şi nu ia în calcul ori pune sub semnul întrebării performanţa academică a universităţilor în discuţie (care nu implică în mod necesar activitate de cercetare).

Notă: Este util să clarificăm diferenţa între universitate şi-sau specializare autorizată versus acreditată.
Facultate autorizată: entitate care funcţionează pe baza autorizaţiei de funcţionare acordată de Guvern şi Consiliul Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare, pentru că îndeplineşte standardele stabilite prin legile în vigoare. Absolvenţii facultăţii autorizate vor susţine examenul de licenţă la o altă universitate, care este acreditată prin lege.

Acreditarea se acordă unei facultăţi sau specializări autorizate, pe baza raportului Consiliului Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare, după cel putin un ciclu de funcţionare, dacă a îndeplinit toate standardele impuse prin lege. Relevant pentru candidaţi este că statutul de acreditată le permite absolvenţilor să susţină licenţa în cadrul universităţii pe care au urmat-o.

Sloganurile şi capcanele universităţilor private cu cea mai săracă activitate de cercetare

Universitatea Gheorghe Zane din Iaşi: “Învaţă să învingi!”
Este pe piaţă din 1996.  Universitatea ocupă locul 746 în clasament, cu doar două articole ştiinţifice relevante la nivel internaţional, indexate între 2002 şi 2011.

Universitatea are doar o facultate acrediatată – facultatea de Marketing.
Facultatea de Management şi facultatea de Administraţie publică au doar autorizaţie de funcţionare.

Strategia de marketing a universităţii

Universitatea particulară din Iaşi atrage viitorii studenţi cu o foarte bună promovabilitate la licenţă şi cu plata în 7 rate a taxei de studiu.

Astfel că, printre promisiunile universităţii din Iaşi se numără „promovarea examenului de licenţă la promoţiile de absolvenţi 2000-2008 în proporţie de 98%”,  taxă de şcolarizare plătibilă în 7 rate lunare; posibilităţi de cazare în cămine; efectuarea practicii de specialitate la firme şi instituţii”, se arată pe pagina oficială a universităţii.  

Candidaţii trebuie să ştie că taxa anuală de studiu la universitatea ieşeană este de 1.700 de lei.

Media de admitere la una din facultăţile din cadrul universităţii se calculează astfel: o pondere de 50% o are media anilor de liceu şi 50%-media de la BAC.


Universitatea Tibiscus din Timişoara: „Coloana pe care se sprijină educaţia ta!”

Pe piaţă din 2002. Ocupă locul 742 în clasamentul Ad Astra, cu numai 3 cercetăti ştiinţifice relevante la nivel internaţional publicate între 2002 şi 2011.
Universitatea este acreditată.
Candidaţii sunt admişi în ordinea medilor de la BAC. Taxa de şcolarizare variază între 2.400 şi 2.600 de lei pe an, plătibilă în 4 rate.

Universitatea Artifex din Bucuresti – nu are un slogan explicit.

Deşi cercetarea ştiinţifică se numără printre obiectivele prioritare ale universităţii particulare, în realitate, universitatea a indexat doar 4 cercetări ştiinţifice relevante la nivel internaţional, între 2002 şi 2011, ocupând poziţia 739 în clasamentul Ad Astra. Scorul modest înregistrat pe partea de cercetare nu ar fi o problemă dacă cercetarea ştiinţifică nu ar  fi definită drept o prioritate pentru universitate.
Însă Facultatea de Finanţe şi Contabilitate şi-a făcut o misiune din investiţia în cercetare, reiese din prezentarea oficială a facultăţii.
„Misiunea Facultăţii de Finanţe şi Contabilitate este de a dezvolta cercetarea ştiinţifică de înalt nivel, în scopul răspândirii veritabilei culturi economico-financiare, a valorilor libertăţii economice şi politice şi al dezvoltării spiritului antreprenorial, ca premise ale progresului economic şi social. Încă din primul an de funcţionare, Facultatea de Finanţe şi Contabilitate şi-a propus să realizeze o pregătire profesională, ştiinţifică şi practică de performanţă a studenţilor săi, astfel încât aceştia să facă faţă cerinţelor tot mai ridicate ale pieţei muncii ”, se arată pe pagina oficială a facultăţii.

Universitatea este acreditată şi funcţionează din 2005.


Strategia de marketing a universităţii Artifex

Fără taxă de şcolarizare în primul an de studiu, altfel spus, studenţii înscrişi în anul I vor învăţa gratuit;
Burse în ţară şi în străinătate;
Absolvenţilor li se asigură posturi în corporaţii;
Universitatea oferă studenţilor cursuri gratuite pentru învăţarea limbilor străine.

Taxa de studiu, începând cu anul II: 2.200 de lei pe an, plătibilă în 4 rate.

Admiterea constă într-un interviu cu o comisie de specialitate. Pe pagina oficială a universităţii se precizează că se ia în calcul şi media de la BAC, fără a se specifica ponderea ei în media finală de admintere.


Universitatea Constantin Brâncoveanu din Piteşti: „Alege-ţi drumul cu grad ridicat de încredere”.

Universitate acreditată, care a primit calificativul Grad de încredere ridicat şi care este prezentă pe piaţă din 1991.  
Universitatea particulară din Piteşti ocupă  însă locul 736 în clasamentul Ad Astra, cu 11 cercetări ştiinţifice relevante la nivel internaţional, publicate din 2002 până în iunie 2011.

Declarativ însă, lucurile sunt împachetate frumos.
„Activitatea de cercetare ştiinţifică constituie o componentă de bază a misiunii Universităţii Constantin Brâncoveanu şi este concepută ca o pârghie importantă a perfecţionării profesionale, pe de o parte pentru a satisface nevoile şi cerinţele cadrelor didactice privind cunoaşterea şi îmbunătăţirea proceselor economice din societatea românească în vederea creşterii competitivităţii actorilor economici şi sociali din România pe plan european şi internaţional şi, pe de altă parte, pentru cultivarea în rândul viitorilor specialişti a preocupărilor de explorare a problemelor economice reale ori potenţiale şi căutarea căilor de soluţionare viabilă a acestora”, se arată pe pagina oficială a universităţii.

Strategia de marketing a universităţii
Admiterea se face pe baza mediei de la BAC, în limita locurilor disponibile;
Nu vei achita taxă de înscriere la facultate;
Universitatea pune la bătaie locuri fără taxă pentru primii candidaţi declaraţi admişi la facultăţile din Universitate, la zi.
Universitatea oferă burse de merit şi burse sociale;
De asemenea, universitatea ofertează viitorii studenţi cu burse şi practică în Europa şi America;

Taxa de şcolarizare: 2.000 de lei pe an.

Universitatea Agora din Oradea: „in hoc signo vinces” (Cu acest semn vei învinge)

Ocupă locul 735 în clasamentul Ad Astra, cu 12 cercetări ştiinţifice conforme normelor internaţionale, indexate între 2002-2011.

Universitatea are 3 facultăţi acreditate: Drept, Management, Contabilitate.
O facultate autorizată: Statistică, Cibernetică şi Informatică Economică.

Strategie de marketing:  fiecare facultate oferă 20 de locuri fără taxă de şcolarizare.
Taxa de şcolarizare: 500 de euro pe an.
Admiterea se face pe baza mediei de la BAC şi a unui interviu. Detalii, aici.

Universitatea Ioan Slavici din Timişoara: autorizată.

Ocupă locul 721 în clasamentul Ad Astra, cu 2 articole ştiinţifice conforme normelor internaţionale, publicate între 2002-2011.
Rezultatele obiective ale universităţii sunt incongruente cu poziţia sa declarativă.

În misiunea universităţii intră şi „desfăşurarea de activităţi de cercetare ştiinţifică fundamentală şi aplicată, în centre, colective, laboratoare şi catedre. Aceste activităţi au ca finalitate: susţinerea, prin cercetări ştiinţifice proprii, a pregătirii studenţilor şi contribuţia la progresul cunoaşterii; ridicarea nivelului calificărilor ştiinţifice în societatea românească; afirmarea performanţelor ştiinţifice ale membrilor comunităţii academice, în cadrul comunităţii ştiinţifice internaţionale şi în cadrul cooperării interuniversitare”, se arată în Carta universităţii Ioan Slavici.

Strategia de marketing
Admiterea la facultăţile universităţii se face în ordinea înscrierilor, dacă ai o diplomă de BAC! Practic, nu există alt filtru de selecţie a candidaţilor decât promptitudinea cu care se înscriu.
Universitatea nu aplică penalizări sau taxe suplimentarew pentru restanţe sau întârzieri la plata taxei de studiu.
Universitatea are 2 facultăţi: de Inginerie şi de Ştiinţe Economice.

Taxa de şcolarizare: 390 de euro pe an, plătibilă în 3 rate.

Universitatea Româno-Americană: „Alegerea ta, viitorul tău!”

Universitate acreditată, pe piaţă din 1991.  
Ocupă locul 690 în clasamentul Ad Astra, cu 78 de cercetări ştiinţifice relevante la nivel internaţional, indexate între 2002 şi 2011.

Taxa de studiu: 500 euro pe an, plătibilă în 3 tranşe.
Admiterea la facultăţile din cadrul URA constă într-un test al cărui rezultat va avea o pondere de 50% din media finală şi media de la BAC, care va conta în proporţie de 50% la admitere.

Testul va fi la alegere din următoarele discipline: Economie, Geografie, Istoria românilor, Limba şi literatura română, Limba engleză, Informatică, Fizică, Algebră şi elemente de analiză matematică.

Strategia de marketing a universităţii
Studenţii URA beneficiază de următoarele facilităţi:

Cursuri predate de profesori de la universităţi americane şi europene;
Cursuri opţionale de limbi străine: engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă, japoneză;
Burse de studii în SUA şi Europa;
Şcoli internaţionale de vară;
Condiţii moderne de studiu, cazare şi masă in propriul Campus: aula, amfiteatre, laboratoare, săli de curs dotate cu echipamente multimedia de ultimă generaţie, bibliotecă virtuală, softuri specializate, Internet, Intranet, hotel-cămin, restaurant-cantină;
Centru de Studii Japoneze;
Centru de Testare Prometric;
Centru de Fitness, salon de înfrumuseţare şi cabinete medicale;
Taxe de studiu plătibile în 3 rate;
Agenţie de Work & Travel;
Agenţie bancară;
Practică de vară în SUA şi Europa.


Universitatea George Bacovia din Bacău: „Drumul tău în viaţă începe aici. Fii bacovian!”

Universitatea este acreditată şi funcţionează din 1992.

Universitatea ocupă locul 685 în clasamentul Ad Astra, cu 35 de cercetări ştiinţifice relevante la nivel internaţional, publicate din 2002 până în iunie 2011.

Declarativ însă, cercetarea ştiinţifică e una din misiunea universităţii.
„Derularea unor activităţi de cercetare în facultăţi, departamente, centre şi colective, urmărind: sprijinirea pregătirii studenţilor; afirmarea comunităţii ştiinţifice a universităţii încadrul societăţii româneşti, precum şi în cel al comunităţii ştiinţifice naţionale şi internaţionale”, se arată în Carta universităţii George Bacovia.

Pe pagina oficială a universităţii nu au fost publicate informaţii despre admitere până la data publicării articolului. Oficialii universităţii ne-au spus însă că nu s-au stabilit criteriile de selecţie, dar ne-au asigurat că vor avea prioritate candidaţii care se vor înscrie printre primii (prioritizare funcţie de promptitudinea cu care te-ai înscris). Înscrierile încep pe 11 iulie.

 

Sursă foto: Universitatea George Bacovia.