1,3 miliarde de dolari pentru un logo

0

Din acest motiv, unele companii au ajuns să investească sume enorme de bani pentru a obține forma finală a siglei care să transmită un anumit mesaj publicului.

 

Vă prezentăm top 10 cele mai scumpe logouri din istorie.
 

1. Cel mai scump logo din istorie este cel al companiei Symantec. Elaborarea acestuia, în 2010, a costat suma record de 1,28 miliarde de dolari. Sigla Symantec a fost redesenată astfel încât să simbolizeze concentrarea companiei de antiviruși pe furnizarea de încredere către consumatori, în paralel cu asigurarea unui acees facil și sigur la informație.

 

2. Al doilea în clasamentul logourilor care au costat cel mai mult este, potrivit Stock Logos, cel al British Petroleum. BP a cheltuit 211 milioane de dolari pentru designul siglei sale, în anul 2008. BP a dorit o schimbare de imagine care să transmită mesajul că oamenii pot avea încredere în această companie de energie, care ține cont de îngrijorările oamenilor și care îi asigură de susținere.

 

3. O altă companie care a investit enorm în crearea unui logo este Accenture. Transformarea firmei de consultanță „Arthur Andersen” în Accenture a fost unul dintre cele mai scumpe rebrandinguri din istorie, numai logoul costând 100 milioane de dolari.

 

4. Posten Norge, serviciul poștal din Norvegia, a investit în logoul său 55 milioane de dolari.

 

5. Grupul Bancar din Australia și Noua Zeelandă (Australia and New Zealand Banking Group), cunoscut și ca ANZ, este a treia cea mai mare instituție financiară după capitalizare din regiune. Grupul bancar a investit 15 milioane de dolari în elaborarea propriului logo.

 

6. Simplu nu înseamnă și ieftin. O siglă simplă, în alb și negru, este cea a britanicilor de la BBC. Actualul logo datează din anul 1997 și a costat 1,8 milioane de dolari.

 

7. Redesenarea siglei Pepsi, în anul 2008, a scos din conturile companiei un milion de dolari, prețul incluzând, însă, și alte cheltuieli adiționale de rebranding.

 

8. Pentru elaborarea logoului Jocurilor Olimpice de la Londra din anul 2012 au fost investiți 625.000 de dolari. Comitetul de organizare a Jocurilor Olimpice a alocat, astfel, 400.000 de lire sterline pentru ca să se ajungă la un rezultat controversat. Sigla a fost proiectată de Wolff Olins în anul 2007. Acesta a fost criticat de public care a considerat logoul fie prea neglijent, fie cu tentă pornografică.

 

9. Orașul australian Melbourne și-a lansat, în anul 2009, o nouă identitate vizuală. Logoul a costat 625.000 de dolari și a fost gândit astfel încât să simbolizeze un oraș dinamic, progresiv și internațional.

 

10. Orașul Belfast, capitala Irlandei de Nord, a investit în crearea siglei echivalentul sumei de 280.000 de dolari americani.