Magazin online vs. magazin fizic: avantaje pentru comercianți

Una dintre lectiile majore pe care retailerii le pot invata din situatia economica actuala este legata de importanta unui magazin online.

Companiile care au reusit sa-si vanda produsele si serviciile online pe durata pandemiei Covid-19 s-au descurcat mult mai bine decat cele care nu au facut-o. Conform estimarilor, comertul electronic va continua sa se dezvolte si in 2021, vanzarile online la nivel mondial urmand sa ajunga la aproape 5 trilioane pana in 2021. Studiile arata faptul ca pana in 2040 pana la 95% din cumparaturi se vor face online.

Acum este cel mai bun moment pentru a porni un magazin online

Pentru multe companii nu este nevoie sa aleaga intre vanzari online si vanzari traditionale / clasice deoarece pot obtine venituri din ambele insa cu un magazin online exista pur si simplu mai multe beneficii decat cu un magazin fizic.

Exista multe platforme software care pot fi utilizate pentru construirea unui magazin online – WooCommerce, PrestaShop, Magento, etc. – insa dezvoltatorul magazinului sau un furnizor de gazduire web cu experienta  precum HostX.ro va pot ajuta in alegerea variantei potrivite pentru afacerea dvs.

 

Avantaje Magazin online vs. Magazin fizic

Atat cumparaturile online si cele efectuate in magazine fizice au avantajele lor, fiind utile atat pentru comerciantii cu amanuntul, cat si pentru cumparatori. Sa detaliem cateva dintre acestea.

 

Avantajele magazinelor online

 

  • Sunt deschise non-stop

In timp ce magazinele fizice au program de functionare limitat, un website de comert electronic poate fi accesat oricand, din orice locatie. Clientii pot face o achizitie imediat si pot primi  articolul comandat in doar cateva zile.

  • Comoditate

Clientii pot face cumparaturi din confortul propriilor case fara sa fie nevoiti sa mearga cu masina in locatia fizica si sa aiba de-a face cu aglomeratia si cozile lungi la casele de marcat.

  • Economii de timp

Clientul poate compara produse de pe mai multe site-uri web si poate cumpara ceea ce considera ca este cel mai bun. Este un proces rapid si nu necesita deplasarea  de la un magazin la altul.

  • Arie mare de acoperire

Comerciantii cu amanuntul pot ajunge la clienti dincolo de vecinatatea zonei lor geografice. Se estimeaza un numar de 2,14 miliarde de cumparatori online in 2021 si daca aveti un site de comert electronic ganditi-va la oportunitatile pe care le ofera toti acesti potentiali clienti.

  • Cheltuieli mici

Cu un magazin online eliminati unele cheltuieli precum plata chiriei pentru magazin, reduceti costurile cu forta de munca, aprovizionarea si distributia, etc.

 

Avantajele magazinelor fizice

 

 

 

 

 

  • Produse tangibile

Clientii pot simti si testa fizic marfa oferindu-le astfel mai multa incredere in achizitie.

  • Disponibilitate imediata

Clientul va obtine produsele dorite imediat ce plateste pentru ele.

  • Experienta cumparaturilor

Multor oameni le face placere sa mearga de la un magazin la altul si sa caute anumite produse. Poate fi o experienta placuta la care unii cumparatori nu sunt pregatiti sa renunte.

  • Fara costuri de expediere

Unii comercianti online ofera transport gratuit insa de multe ori transportul va fi platit separat. In cazul unui magazin fizic costurile de transport lipsesc.

  • Probabilitate mai mica de returnare

Anumite tipuri de articole cum ar fi hainele si produsele de machiaj necesita o potrivire perfecta si poate fi dificil sa faceti achizitia corecta fara incercare.

 

Dupa cum se putea observa mai sus fiecare tip de magazin are avantaje si dezavantaje insa este important sa identificati cum se pot combina cele doua experiente pentru a profita de ambele tendinte.

In zilele noastre aproape toate magazinele fizice au si un magazin online. Insa pentru magazinele mici avantajele saltului catre comertul electronic sunt mai putin evidente.

De fapt, potrivit unui studiu recent al Forbes doar 28% dintre intreprinderile mici vand online. Cu toate acestea, retineti ca nu trebuie sa configurati imediat un magazin online complet; de multe ori este un inceput suficient  sa va creati o prezenta online pentru a incepe sa atrageti clienti noi si sa fiti gasit la cautari.

Vorbind despre atragerea de noi clienti, trebuie sa ii faceti sa revina pentru a cumpara mai multe lucruri – cu alte cuvinte, trebuie sa incepeti sa construiti relatii de lunga durata cu ei. Intr-un magazin fizic, acest lucru se realizeaza printr-o gama larga de produse, un serviciu de suport pentru pentru clienti excelent si recompensarea clientilor pentru cumparaturi in magazinul dvs.

 

Profitabilitatea unui magazin online vs. magazin fizic

Atunci cand vorbim de avantajele unui magazin online vs. magazin fizic din perspectiva profitabilitatii daca ne uitam la statisticile de vanzari online putem concluziona ca comertul electronic este castigatorul clar aici.

Este important de spus ca se preconizeaza o crestere a vanzarilor online pana in 2023 mult mai mare decat a magazinelor fizice. Daca ne extindem orizontul si ne uitam la vanzarile cu amanuntul din intreaga lume, avantajele monetare ale comertului electronic sunt si mai clare. In 2019 comertul electronic cu amanuntul din intreaga lume s-a ridicat la 3,53 trilioane de dolari, iar acest numar este de asteptat sa se dubleze la aproape 6,54 trilioane de dolari in urmatorii doi ani.

 

Utilizarea tehnologiei pentru cumparaturi online profitabile

Mai sus am vazut ca magazinele fizice au inca anumite avantaje insa cu toate acestea, magazinele online pot oferi experiente asemanatoare cu ajutorul tehnologiei. Exista numeroase magazine online care permit testarea virtuala a produselor inainte de achizitie cu ajutorul aplicatiilor care folosesc camera frontala (produse de machiaj, de ex.).

 

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed