Mărcile franceze deţin un sfert din piaţa maşinilor noi de import

0

Maşinile producătorilor francezi şi-au găsit în primele opt luni ale anului 32.413 cumpărători, în timp ce anul trecut vânzările au fost de 22.538 unităţi, în intervalul menţionat, ceea ce reprezintă o creştere de 44% de la an la an.

Cea mai bine vândută marcă franceză pe piaţa românească a fost, în primele opt luni ale anului, Renault, cu 19.893 de unităţi, ceea ce reprezintă 15,4% din piaţa maşinilor de import. După Renault urmează Peugeot, cu 9.891 maşini comercializate în România în primele opt luni, cu o cotă de 7,6%. A treia marcă franceză prezentă pe piaţă, Citroen, are o cotă de 2%, la vânzări de peste 2.600 de unităţi.

În ceea ce priveşte poziţionarea mărcilor franceze pe întreaga piaţă auto românească (luând în calcul şi producătorii autohtoni), acestea deţin o cotă de 15,9% pentru primele opt luni, în timp ce anul trecut, în perioada ianuarie-august, deţineau 13,8%.

Cele mai vândute modele franceze în primele opt luni au fost Renault Clio cu 11.127 unităţi, cel mai vândut automobil de import şi Renault Megane cu 7.869 unităţi.

În total, vânzările maşinilor de import au totalizat 129.245 de unităţi în primele opt luni ale anului, în creştere cu 53,2% faţă de perioada similară din 2006, când au fost comercializate 84.358 autoturisme.