Maşina americană se întoarce

General Motors (GM) va anunţa o creştere cu 26% a profitului pe anul trecut, până la 6,1 miliarde de dolari. Ford urmează să afişeze un profit de circa 7 miliarde de dolari, mai mare decât rezultatul de 6,6 miliarde de anul trecut, acesta din urmă fiind cel mai bun din 1999 încoace. Şi pentru Chrysler se aşteaptă o revenire la profit, compania cunoscând o spectaculoasă revenire în condiţiile în care, în cele mai negre zile din istoria sa recentă compania părea chiar condamnată la dispariţie.

După un 2011 mai bun, se pare că va urma un 2012 excelent. Analiştii apreciază o creştere a vânzărilor, de la 12,8 milioane, anul trecut, la 13,5-14 milioane în 2012 şi chiar spre 15 milioane de unităţi până în 2014 sau 2015. Industria auto americană n-a mai avut de mult perspective atât de bune, spun observatorii de peste Ocean.

Din 1999 până în 2007, piaţa americană înghiţea, pe an, 16-17 milioane de vehicule. Un bubble care a fost alimentat, la fel ca şi cel de pe piaţa imobiliară, de creditul ieftin. În ciuda volumelor mari, industria a început să sufere, din cauza costurilor salariale mari, a menţinerii producţiei chiar când nu exista cerere pentru modelele respective şi a plăţii a mare parte din salarii în fabricile care au fost închise. Aşa că, din 2005, GM şi Ford au trecut pe pierdere, iar Chrysler le-a urmat în curând. A venit apoi criza financiară, şi doar ajutorul statului şi protecţia faţă de creditori au ţinut în viaţă GM şi Chrysler, Ford reuşind să se descurce cu împrumuturile contractate înaintea crizei.

Situaţia de acum pare însă mult mai bună. Producătorii au închis capacităţile excedentare, au renunţat la o parte din branduri, iar politica salarială a devenit mult mai flexibilă. Competitivitatea a crescut, se fac noi angajări dar cu costuri mult mai reduse, iar industria poate genera profit chiar şi la niveluri de vânzări considerate în trecut catastrofale.

Sursă CNN Money

Sursa foto: alienracingclub.com

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed