Metrorex a decis: Anul viitor începe construcția unei noi linii de metrou

0

În cursul acestui an, trebuie aprobați indicatorii tehnico-economici ai proiectului, prin hotărâre de guvern, urmați de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov, arată news.ro.

 

 

Ulterior, trebuie realizată și depusă aplicația pentru finanțarea din fonduri externe nerambursabile, precum și începuți pașii pentru licitația aferentă lucrărilor de structură.

Magistrala 6 va porni de la stația 1 Mai, care există deja, urmând stațiile Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, cu stație finală la Aeroportul Otopeni.

 

Pentru pregătirea și implementarea proiectului, Ministerul Finanțelor a semnat un acord de împrumut, în martie 2010, cu Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde de yeni (circa 1,72 miliarde de lei) pentru finanțarea serviciilor de consultanță, a fazei de proiectare, supervizarea lucrărilor și acoperirea în proporție de o treime a valorii lucrărilor pentru execuția structurii de rezistență.

 

 

Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov ( PMUD) 2016-2030, documentația proiectului aflându-se pe circuitul procedurii de aprobare prin hotărâre de guvern.