Milcev (EY România): ANAF a primit puteri sporite

Aceasta din urmă ar putea aduce totuşi pentru plătitorii de impozite din România probleme cel puţin la fel de mari precum noul sistem de gestionare al TVA, crede Alex Milcev, liderul Departamentului de asistenţă fiscală şi juridică, EY România.

 

„După multe discuţii şi în ciuda protestelor din partea plătitorilor de TVA, fie că erau afaceri antreprenoriale româneşti sau firme internaţionale cu operaţiuni la noi, în cele din urmă dispoziţia legală privind plata defalcată a TVA a devenit realitate”, a arătat Milcev, într-un comunicat.

 

„Aşadar, începând de anul viitor, toate plăţile / încasările de sume reprezentând TVA se vor face prin intermediul unor conturi speciale, deschise de fiecare contribuabil la Trezoreria Statului sau la băncile comerciale. Sumele care vor tranzita acel cont vor putea fi folosite doar pentru plata TVA către furnizori sau bugetul de stat şi doar după obţinerea unei confirmări de la autoritatea fiscală, pentru alte scopuri. Ca element de noutate faţă de proiectul de act normativ, autorităţile fiscale se pot îndestula cu prioritate din acel cont şi în cazul în care contribuabilul are alte obligaţii de natură fiscală restante”, a mai spus reprezentantul EY.

 

Potrivit acestuia, „costurile suplimentare generate de noua reglementare (modificarea sistemelor informatice financiar contabile şi de gestiune, muncă suplimentară pentru evidenţa detaliată a plăţilor / încasărilor, comisioane bancare, finanţarea deficitului de trezorerie generat de blocarea unor sume în contul de TVA, etc) sunt o realitate care va trebui, din păcate, asumată de către contribuabili”.

 

Un element logistic important va fi capacitatea băncilor şi a Trezoreriei statului de a gestiona noul sistem. Trezoreria, de pildă, nu oferă serviciul de online banking similar cu cel al băncilor comerciale. Va fi acesta un impediment pentru contribuabili sau Trezoreria totuşi va investi în acest serviciu B2B/B2C indispensabil în secolul XXI? Cred că o să aflăm răspunsuri la aceste probleme foarte curând: sistemul devine disponibil opţional începând cu 1 octombrie 2017 şi atunci vom vedea cum funcţionează, pe seama primilor voluntarilor. Cei care optează pentru aplicarea sistemului încă din ultimul trimestru al anului 2017 beneficiază de reduceri de impozit pe profit / pe veniturile microîntreprinderilor şi scutiri de penalităţi pentru neplata în termen a TVA.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed