Milioane de euro cheltuite pe hârtii, niciun kilometru pe drum

0

De nouă miniștri ai Transporturilor, începând cu Alexandru Nazare și terminând cu Sorin Bușe, a fost nevoie pentru ca Master Planul General de Transport al României, valabil până în 2030, să fie aprobat de Guvern. Pe scurt, documentul, adoptat miercuri de Executiv, prevede construcția a 6.796 km de drum, din care 1.512 km de autostradă și 1.836 de drum expres, modernizarea a peste 5.000 km de cale ferată, a 15 aeroporturi și 32 de porturi.

Între timp, cum autoritățile nu aveau câtuși de puțin o viziune asupra modului în care trebuie prioritizată infrastructura țării, fiecare ministru a făcut studii peste studii. Multe proiecte au fost abandonate, iar pentru altele a fost nevoie ca studiile de fezabilitate să fie revizuite, pe alți bani, pentru că valabilitatea lor (de regulă, nu mai mare de trei ani) expirase. „România liberă“ a făcut un „recensământ“ al studiilor pe care s-au dus sute de milioane de euro în ultimii ani, atât în domeniul rutier, cât și în cel feroviar. Dar banii s-au irosit numai pe hârtii, pe teren nu s-a mișcat mai nimic.