Ministerul italian al Tursimului, ridiculizat din cauza folosirii unor imagini din Slovenia într-o campanie de promovare turistică a Italiei, ”Open to Meraviglia”, în valoare de nouă milioane de dolari

0

Acest videoclip – care face parte dintr-o campnaie în valoare de nouă milioane de euro (9.91 milioane de dolari) realizată de grupul de comicare Armando Testa – a fost ironizat de către critici şi pe reţele de socializare încă dinainte să se dezvăluie că a fost filmată în străinătate.

Campania ”Open to Meraviglia” (”Deschis la minuni”) foloseşte ca ”influencer” o Venus computerizată, un simbol al artei italiene, a lui Sandro Botticelli din capodopera Renaşterii ”Naşterea lui Venus”.

Această ”Venus” foarte modernă poartă o fustă mini, mănâncă pizza şi prezintă unele dintre cele mai mari atracţii turistice italiene.

Criticul de artă Tomaso Montanari denunţă această campanie publicitară drept ”grotescă” şi o irosire ”obscenă” de bani.

Utilizatori ai reţelelor de socializare o parodiază.

UPS, ŢARA GREŞITĂ

În cea mai controversată filmare apare un grup de tineri care zâmbeşte, într-o patio, la soare, bând vin în ceea ce se presupune a fi un loc tipic italian.

Însă observatori atenţi au observat că grădina interioară respectivă se află în regiunea Cotar, în Slovenia, aproape de frontiera cu Italia, şi că pe masă se află o sticlă de vin cu o etichetă din Cotar.

Grupul de comunicare Armando Testa nu a comentat imediat aceste acuzaţii.

Ministrul italian al Tursmului Daniela Santanche, o membră a Partidului Fratelli d’Italia (FdI, neofascist) al premierului Giorgia Meloni, i-a catalogat pe criticii viceoclipului drept ”snobi”.

Folosirea lui Venus drept ”influencer” atrage tineri, se apără ea.