Ministrul Transporturilor afirmă că, în realizarea proiectelor de infrastructură, mai mult timp decât la contestaţii se pierde din cauza modului de relaţionare cu alte institituţii, fiind situaţii în care s-a aşteptat jumătate de an un aviz

Grindeanu a explicat duminică, într-o emisiune televizată, că de la aderarea României la Uniunea Europeană legea achiziţiilor publice a fost modificată în repetate rânduri, inclusiv în ultima perioadă, „tocmai din dorinţa de a grăbi anumite procese” şi de a „impulsiona anumite instituţii care intrăm în parteneriat cu companiile Ministerului Transporturilor şi de a se întâmpla lucrurile mai repede”. 

El subliniază că pentru accesarea de fonduri europene trebuie respectate directivele care dau posibilitatea de a contesta, însă este de părere că instituţiile care trebuie să soluţioneze contestaţiile trebuie să respecte termenele de soluţionare. 

„Deşi există termene în lege care îţi spun: în 30 de zile trebuie să primeşti răspunsul la o eventuală contestaţie, nu există trageri la răspundere dacă primeşti după trei luni. Poate că aici ar trebui să se umble în cadrul acesta, să obligi ca în termen de 30 de zile, dacă tot există 30 de zile, să se dea un verdict; alb sau negru, să se admită acea contestaţie sau nu. Îmi e foarte proaspătă în minte o acţiune de acest tip: între Sibiu şi Piteşti sunt cinci loturi de autostradă, lotul 1 de la Sibiu la Boiţa, la modul cum lucrează compania respectivă probabil că va termina înainte de termen doiul, patru şi cinci sunt adjudecate, sunt în diverse forme şi credeam că săptămâna aceasta vom putea semna în sfârşit şi contractul pe secţiunea a treia, cea de mijloc, având licitaţia finalizată, dându-se un câştigător, în ultima zi s-a făcut o contestaţie, nu e nimic ilegal din punctul acesta de vedere doar că va mai prelungi momentul în care se va semna contractul pe ultima secţiune de la Sibiu – Piteşti care în sfârşit va închide o poveste lungă de 30 de ani”, a afirmat Sorin Grindeanu la Digi 24. 

Grindeanu mai spune că „aproape fiecare” licitaţie este contestată. Întrebat câte dintre contestaţii sunt declarate admise, ministrul spune: „Aş duce undeva la 20%, poate mai puţin”.

„Dar să ştiţi că vorbeam de timp, timpul mâncat cu aceste contestaţii. Să ştiţi că mai mult timp se pierde altundeva – dincolo de o mai bună organizare în cadrul companiilor, CNAIR, CFR şamd, nu contează care– în momentul când intri să implementezi un proiect, modul în care relaţionezi cu alte instituţii ale statului: Apele Române, Romsilva, cu deţinătorii de utilităţi. (…) Un exemplu: pe Craiova – Piteşti, pe unul din tronsoane, o cerere din partea CNAIR-ului către Apele Române, o cerere legitimă, a durat cinci luni şi ceva”, adaugă ministrul. 

 

Acesta a dat exemplul Poloniei, care are complete care soluţionează cu celeritate contestaţiile în domeniul achiziţiilor. 

El susţine că în ultima perioadă, în procesele în instanţă în care au fost implicate companiile Ministerului Transporturilor termenele au fost „mult, mult mai scurte decât în trecut”.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed