Ministrul Transporturilor anunţă un nou sistem de taxare pentru maşinile de mare tonaj: Se taxează folosirea reţelelor de drumuri, nu pe timp, ca în România, unde cumpărăm o rovinietă valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanţa parcursă

0

Cătălin Drulă a vorbit, luni seară, la Digi 24, despre un nou sistem de taxare, care va fi aplicat doar pentru autovehiculele care depăşesc 7,5 tone, precum camioanele, TIR-uri şi autocare.

”În aproape toată Europa, în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea reţelelor de drumuri naţionale, de autostrăzi ale ţărilor respective, nu pe timp ca în România, unde cumpărăm o rovinietă valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanţa parcursă”, a afirmat Cătălin Drulă.

Pentru maşinile mici rămâne vinieta valabilă pe timp, sistemul care a fost valabil şi până acum.

”Aşa este şi în Austria, pentru maşini mici se plăteşte vigneta austriacă în funcţie de timp, iar traficul greu plăteşte pe distanţă parcursă. Sunt diverse metode şi sisteme, unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numărul de înmatriculare. Fiecare ţară foloseşte un sistem diferit”, a explicat Drulă.

Potrivit ministrului, noul sistem de taxare pentru traficul greu nu va fi implementat peste noapte şi, cel mai probabil, acesta va fi gata la finalul anului 2023 ori începutul anului 2024.

Deocamdată nu a fost stabilit preţul pe care transportatorii din România îl vor plăti, însă, asigură Cătălin Drulă, noile taxe vor fi mai întâi discutate cu cei din domeniul transporturilor.