Modificări de esenţă în obţinerea ITP-ului, din 20 mai

Concret, din data de 20 mai 2018, la efectuarea ITP, şoferii care au la maşină parbrizul puţin crăpat sau alte defecţiuni minore care nu pun în pericol siguranţa rutieră vor putea trece fără probleme inspecţia tehnică. Astfel, după noile reguli, deficienţele tehnice sunt grupate în trei mari categorii. Cele minore, cu care o maşină poate primi ITP, se referă la acele defecţiuni care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului.

 

A doua categorie o formează defecţiunile majore. În categoria deficienţelor majore sunt încadrate cele care pot compromite siguranţa vehiculului, pot avea un impact asupra mediului sau îi pot pune în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic.

 

Ultimele sunt deficienţele periculoase, adică acelea care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au un impact asupra mediului. Dacă o maşină are o deficienţă majoră sau periculoasă, inspecţia tehnică nu poate fi trecută, fiind necesară o nouă verificare tehnică în termen de 30 de zile.

 

Un ITP expirat suspendă automat înmatricularea

 

Acestea nu sunt singurele schimbări la regulamentul ITP. Tot începând din acest an, se va aplica o nouă regulă, potrivit căreia expirarea ITP duce automat la suspendarea înmatriculării maşinii, iar conducerea unei vehicul cu înmatricularea suspendată se va sancţiona cu amendă de până la 3.000 de lei. În plus, maşinile cu o vechime mai mare de 12 ani trebuie să facă ITP-ul anual.

 

Inspecţia tehnică va fi filmată la calitate HD

 

Tot de pe 20 mai, firmele care au linii de inspecţie ITP sunt obligate să asigure, prin intermediul unui sistem video, înregistrarea activităţii, înregistrare care trebuie păstrată şi pusă la dispoziţia Registrului Auto Român (RAR) pentru eventuale verificări.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed