MTI stabileşte reguli noi de deszăpezire a drumurilor

0

„Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a semnat ordinul prin care se modifică o serie de prevederi privind deszăpezirea în vederea reducerii costurilor şi a timpilor de intervenţie. Prin modificările operate asupra Normativului din 2005, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi-a propus să elaboreze o reglementare tehnică modernă, unitară, coerentă şi eficientă cu privire la modul de intervenţie în timpul iernii pe reţeaua rutieră din administrare în vederea asigurării viabilităţii drumurilor în sezonul rece”, se arată într-un comunicat tranmis mar?i de MTI.

 

Astfel, deszăpezirea drumului de nivel de intervenţie 1 pe minim o bandă de circulaţie s-a realizat în anii anteriori la maxim zece ore după încetarea viscolului, iar în noul normativ se face după maxim opt ore. De asemenea, cură?area se va face în maxim două zile, fa?ă de patru zile cât este în prezent.

 

Nivelul 1 de interven?ie include autostrăzile, drumurile publice cu patru sau cu două benzi de circulaţie care leagă Capitala de municipiile de judeţ şi cele care leagă municipiile de municipiile resedinţă de judeţ. În această categorie sunt incluse ?i drumurile naţionale, judeţene sau comunale care asigură legătura cu gările, porturile, aeroporturile şi punctele de treceri de frontieră sau care condiţionează aprovizionarea cu materii prime, alimente sau forţă de muncă.

 

Pentru restul drumurilor naţionale care fac parte din clasa tehnică III şi drumurile judeţene care asigură legătura cu centrele de comună, deszăpezirea se va face după maxim 12 ore, fa?ă de 24 ore, iar cură?area zăpezii în maxim trei zile, comparativ cu cinci zile.

 

În cazul drumurilor publice care trebuiesc menţinute în stare de viabilitate, în vechiul normativ deszăpezirea drumului se realiza la maxim 48 ore după încetarea viscolului, iar în noul normativ se face după maxim 16 ore. Pentru acelea?i drumuri, curăţirea zăpezii se realiza în maxim ?apte zile, iar din această iarnă în maxim patru zile.

 

Totodată, au fost introduse precizări şi modificări privind structura planului operativ de acţiune pe timpul iernii, privind formaţia de utilaje şi echipamentele corespunzătoare nivelurilor de intervenţie prin reducerea numărului utilajelor cu peste 20%, dar ?i privind aprovizionarea cu materiale antiderapante, respectiv granulozitate, cantităţi, termene de aprovizionare.

 

„Varianta revizuită a normativului va fi inclusă şi în documentaţia de achiziţie a acordurilor cadru şi contractelor subsecvente aferente pentru activitatea de întreţinere mutianuală vară şi iarnă în perioada 2012-2014 la cele şapte direcţii regionale de drumuri şi poduri din cadrul CNADNR. Ordinul va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial”, se mai spune în comunicat.