Mult zgomot pentru nimic. Ordonanţa RCA e în vigoare, dar nu se aplică pentru că nu are norme. Ce urmează

Normele metodologice aferente OUG 54/2016 și a HG care a decis înghețarea prețurilor la asigurările RCA pentru următoarele șase luni trebuiau să fie publicate în Monitorul Oficial la 45-60 de zile de la data apariției OUG în Monitor, pe 19 septembrie. Ultimele date indicau data de 2 decembrie 2016 ca fiind cea mai probabilă pentru publicarea Normei 23 pentru aplicarea legislației RCA, cu atât mai mult cu cât surse din piață spun că norma respectivă a fost aprobată de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) de acum două săptămâni. Motivele pentru care Normele nu au fost publicate? Inadvertențele de idei dintre asigurători, ASF, service-uri auto și asociațiile de consumatori.

 

 

Dacă din partea asigurătorilor auzim voci care spun că RCA este o poliță făcută să îl protejeze pe cel vătămat, nu pe cel care a încheiat polița (lucru perfect adevărat, dealtfel), iar normele vizează doar protecția service-urilor auto, din partea cealaltă auzim că asigurătorii doreau un fel de plafonare/ înghețare a despăgubirilor pe care le vor acorda pe perioada în care vor avea tarife maximale impuse prin lege. Mai exact, asigurătorii doreau ca atunci când aveau de-a face cu o vătămare corporală, ea să fie stabilită distinct pe baza sistemului tabelar convenit cu Institutul de Medicină Legală, fără a mai permite victimei să se adreseze instanței pentru cazul în care nu ajunge la o înțelegere amiabilă cu asigurătorul, lucru contrar tuturor principiilor europene.

 

 

În plus, „în procesul de stabilire a daunelor, a constatărilor și felului în care și la ce prețuri se vor face reparațiile auto, a fost ales ca preț de referință tariful din cea mai mică reprezentanță auto din țară și cel mai ieftin interval de orar de tarifare”, spune președintele Asociației Service-urilor auto din România (ASSAI), Cristian Muntean. Acesta explică faptul că acum a apărut pentru prima dată posibilitatea ca păgubiții RCA nemulțumiți de soluția dată de asigurători sau de service-urile auto să recurgă la decizia unui expert tehnic care să emită un raport de expertiză și care să stabilească soluția tehnică adecvată, scrie economica.net.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed