Nike îşi suspendă vânzările în magazinele partenere din Rusia

0

Grupul de la Beaverton (Oregon) îşi justifică această decizie prin ”dificultăţi operaţionale în Rusia”.

Cotidianul rus Vedomosti scrie că acordurile de distribuţie ale Nike cu principalii săi doi parteneri comerciali din Rusia  expiră joi.

Este vorba despre inclusiv despre grupul Inventive Retail Group (IRG), care gestionează reţeaua de magazine dedicate Up & Run.

Nike ”a luat decizia de a nu prelungi acorduri comerciale sau de încheia altele noi, inclusiv cu franciza Up & Run”, declară Nike AFP într-un mesaj.

MAGAZINE MONO-MARCĂ

Nike a anunţat la începutul lui martie, la câteva zile după invazia Ucrainei de către Rusia, că-şi închide temporar toate sucursalele pe care le gestionează în mod direct în Rusia, adică 116 magazine.

Grupul anunţă că activităţile sale ”rămân suspendate” în Rusia şi că va continua să-şi plătească angajaţii.

Anunţul Nike înseamnă că marca îşi suspendă vânzarea produselor în toate magazinele dedicate, adică în cele care nu propun doar produsele sale.

”În situaţia actuală, nu putem continua să susţinem activităţi ale magazinelor mono-marcă şi va trebui să le închidem”, declară AFP o purtătoare de cuvânt a IRG.

IRG gestionează, potrivit site-ului său, 37 de magazine care vând produse Nike.

Însă, potrivit Vedomosti, este posibil în continuare să se achiziţioneze articole ale producătorului american din magazine multi-marcă, care se aprovzionează de la angrosişti.

Contactat să comenteze această informaţie, grupul american nu a răspuns imediat.