Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault, chiar dacă aceasta nu va mai fi listată la bursă

”Vrem să fim un producător global de vehicule electrice în lume”, a declarat CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, miercuri, în timpul unei conferinţe de presă în oraşul Chennai, din sudul Indiei, adăugând că compania doreşte să-şi aprofundeze parteneriatul cu Renault şi, prin asta, prezenţa în Europa.

„Prin urmare, indiferent de IPO, ne uităm la Ampere. Deja discutăm despre Ampere, investiţia noastră”, a adăugat Uchida.

Nissan a confirmat în decembrie că va investi 600 de milioane de euro (650 de milioane de dolari) în afacerea de vehicule electrice a Renault, Ampere, dar producătrul auto francez a renunţat la planurile de listare a acesteia la începutul acestui an, din cauza condiţiilor nefavorabile de pe piaţa bursieră.

Preşedintele Renault a declarat luna trecută că decizia nu va amâna investiţiile Nissan sau ale celuilalt partener de lungă durată Mitsubishi.

În prima lor vizită în India, Uchida şi CEO-ul Renault, Luca de Meo, au remarcat, de asemenea, că ţara este o piaţă dură şi competitivă şi ar necesita sprijin guvernamental şi un ecosistem pentru tranziţia la vehiculele electrice.

Vizita lor semnifică importanţa naţiunii din Asia de Sud ca o viitoare piaţă în creştere, mai ales că producătorii de automobile la nivel global se confruntă cu o concurenţă intensă din partea rivalilor chinezi.

Nissan Motor, cu o istorie de 91 de ani, care a fost cândva un pionier în domeniul vehiculelor electrice cu modelul Leaf complet electric, lansează, de asemenea, un parteneriat cu rivalul autohton mai mare Honda Motor, într-o încercare strategică de a evita concurenţa acerbă în spaţiul EV din partea grupului chinez BYD, Tesla şi a altor producători auto mondiali.

”Cu Honda, tocmai am început să facem studiul de fezabilitate”, a declarat Uchida reporterilor ,miercuri, fără a dezvălui mai multe detalii despre colaborare.

Conform protocolului de înţelegere neobligatoriu care a fost semnat, Nissan şi Honda analizează domenii ”de potenţială colaborare”, dar încă nu au stabilit domeniul de aplicare.

Producătorii de automobile sunt deschişi să lucreze împreună în orice regiune – în Japonia şi în străinătate, a spus Uchida la începutul acestei luni.

Ei vor lansa o maşină cu cinci locuri şi o maşină cu şapte locuri sub fiecare marcă în India, cu planuri de a le exporta, a spus alianţa, fără a furniza un orizont de timp.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed