Noul și unicul portavion britanic, Queen Elizabeth, ia apă. 200 de litri pe oră

0

„A fost identificata o problema cu un sigiliu de etanseizare in timpul testelor in mare a HMS Queen Elizabeth”, a explicat ministerul, intr-un comunicat.

„Aceasta problema trebuie reparata cand se afla la Portsmouth”, a adaugat ministerul, inainte de a asigura: „Acest lucru nu impiedica navigarea din nou si programul de testare pe mare nu va fi afectat”.

O scurgere de apa „nu inseamna ca intra toata marea”, a comentat la Sky News fostul amiral Chris Parry. „Sa fim sinceri, toate navele iau apa. De asta exista pompe” si „teste pe mare”.

Ramane de vazut daca aceasta scurgere, care permite, potrivit The Sun, intrarea in portavion a 200 de litri de apa pe ora, va deveni o problema stanjenitoare pentru Royal Navy, in conditiile incare costisitorul portavion (3,1 miliarde de lire, respectiv 3,5 miliarde de euro) tocmai a intrat in functiune.

Iar discursul pronuntat la lansarea oficiala de regina Elisabeta a II-a in 7 decembrie, la Portsmouth, incarneaza „ce are mai bun tehnologia si inovatia britanice”.

„Royal Navy incearca sa minimizeze problema, dupa ce la inceput a incercat sa o ascunda”, arata corespondentul pe probleme de aparare al BBC, Jonathan Beale.

In conditiile in care polemica facea ravagii marti, ministrul Apararii, Gavin Williamson, a asigurat ca reparatiile vor fi in sarcina constructorilor navei.

 
„Nu va costa niciun pence contribuabilii britanici”, a declarat el, pentru agentia Press Association, subliniind ca testele pe mare au ca scop exact identificarea si rezolvarea acestor probleme.

HMS Queen Elizabeth, o nava de 65.000 de tone, are prevazuta o durata de serviciu de o jumatate de secol. Dezvoltarea sa a fost marcata de numeroase polemici in Marea Britanie legate de pertinenta construirii unei nave de un asemenea volum avand in vedere angajamentele militare britanice in lume.