O femeie a renunțat la jobul din multinațională și face bani din PLICTISEALA românilor

StartupCafe.ro: Cum și când a apărut ideea de a lansa o afacere online? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Ideea de a fi consultant în alegerea cadourilor pentru alții o aveam încă din anii facultății, însă pe vremea aceea, acum 20 de ani,  mi se părea o iluzie. Acum doi ani și jumătate am hotărât să iau atitudine și să fac efectiv ceva pentru a pune în practică ideea la care nu renunțasem și care “mă urmărea”. Așa cum am intuit, momentul ales a fost mult mai potrivit. Așa a început totul, iar varianta de magazin online a fost firească ținând cont de era tehnologică în care ne aflăm și de caracterul intangibil al produselor.

StartupCafe.ro: Cu ce sumă ați pornit la drum și din ce surse – economii, credit? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Investiția inițială a fost de 5.000 de euro în care eu includ și cheltuielile de dinainte de lansare: dezvoltarea site-ului, identitatea vizuală, echiparea biroului. Ulterior, însă, am investit în mod constant mai ales în promovarea business-ului (principala provocare fiind cum să afle de noi clientul final), dar și în eficientizarea sau dezvoltarea continuă a site-ului etc. La început, am calculat totul astfel încât să mă pot susține personal, dar și să îmi pot susține afaracerea timp de 12 luni. Cred ca este o abordare care îți dă un anumit confort și te lasă să iei deciziile corecte, chiar dacă rezultatul se va vedea în timp.

StartupCafe.ro: Care sunt cele mai mari probleme pe care le-ați întâmpinat? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Cred că, pe masură ce se dezvoltă un business, antreprenorul are mai multe provocări. Pentru că business-ul nostru reprezintă o inovație, provocarea noastră constă în a crea o nișă și a face cunoscut conceptul.

StartupCafe.ro: Când ați lansat site-ul, ați avut o strategie în acest sens? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Da, desigur că am avut o strategie sau, mai bine spus un plan. În primul rând am trimis un mail personal celor din rețeaua mea de cunoscuți prin care i-am anunțat de noul drum ales și i-am întrebat dacă doresc să primeasca informații în viitor. De aici mi-au și venit multe comenzi în prima perioadă și astfel am avut o primă bază de clienți către care am trimis newslettere. Apoi am lansat inițial pagina de FB pentru a face cunoscut cât mai repede conceptul și a ne poziționa ca “jucători” în domeniul cadourilor inedite (mai ales că site-ul dura mult mai mult). Am ales câteva cadouri experiențiale “hero” foarte atractive (unul pt ea, unul pt el, unul pt ei).

StartupCafe.ro: Ce canale de promovare ați folosit?

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Printre canalele de promovare se numără Facebook și Facebook Ads, media online, Google AdWords, evenimente business, intervenții radio, afișe în lifturile clădirilor de business din clasa A. Investim lunar și în Facebook și în AdWords, precum și în comunicare de imagine sau în participare la evenimente. Bugetul diferă de la lună la lună și de la canal la canal, dar depășim mereu 1.000 de euro / luna investiți în promovare.

StartupCafe.ro: Cât ați investit pe parcurs în dezvoltarea magazinului online? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Am investit 3.300 euro pe contractul inițial și 850 euro ulterior pentru funcționalități ce nu au fost cerute inițial.

StartupCafe.ro: Ce cifră de afaceri ați avut în 2017?

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Anul trecut am avut o cifră de afaceri de aproape 100.000 lei, aproape dublă față de 2016, primul an de funcționare.

StartupCafe.ro: Câți angajați aveți? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Lucrăm în sistem de colaborare și apelăm la experți care acoperă pentru noi: partea de comunicare; de promovare online; de preluare a solicitărilor de la clienți și organizării experiențelor alături de parteneri; de contabilitate.

 

continuarea, pe StartupCafe.ro

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed