Conform specialiştiilor din Ministerul Transporturilor, valoarea estimată a lucrărilor pentru linia de metoru 1 Mai-Otopeni este de circa 1,2 miliarde euro. „Se derulează o licitaţie cu precalificare, după aceea urmează etapa finală, unde sunt prezentate ofertele tehnice şi financiare. Cel mai probabil, anul viitor vom avea constructor pentru linia de metrou 1 Mai-Otopeni”, au explicat specialiştii din cadrul MT pentru Capital.
Luna trecută, conducerea Metrorex a transmis Sistemului Electronic de Achiziţii Publice -SICAP toate actele necesare pentru construirea liniei de metrou 1 Mai-Otopeni. Licitaţia ce urmează a fi urcată în SICAP implică construcţia staţiilor şi tunelurile, urmând ca pentru trenuri şi semnalizare să se facă o altă licitaţie.
Metroul spre aeroport este finanţat şi de banca Japoniei, valoarea finanţării fiind de circa 320 milioane euro. Iniţial, oficialii UEFA au cerut construcţia liniei de metrou 1 Mai-Otopeni să fie finalizată în 2020, odată cu organizarea, în Bucureşti, a 4 meciuri de la Campionatul European din 2020. În termeni realişti, proiectul de 1,2 miliarde euro nu se poate finaliza mai devreme de anul 2024.
Articolul integral pe CAPITAL