OMV Petrom extinde reţeaua de staţii de reîncărcare pentru maşini electrice în benzinăriile Petrom şi OMV din Moldova şi Serbia. Aproximativ 100 de staţii de reîncărcare vor fi instalate până la finalul anului 2022

„OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, extinde reţeaua de reîncărcare pentru maşinile electrice în Moldova şi Serbia, în staţiile de distribuţie a carburanţilor Petrom şi OMV. Astfel, OMV Petrom devine prima companie de energie din regiune cu o reţea de staţii electrice în patru ţări din Europa de Sud-Est. Infrastructura pentru alimentarea maşinilor electrice este dezvoltată împreună cu parteneri din sectorul mobilităţii electrice. România, Bulgaria, Moldova şi Serbia vor fi conectate până la finalul anului 2022 printr-o reţea de aproximativ 100 de staţii de reîncărcare rapide şi ultra-rapide”, anunţă OMV Petrom.

Toate staţiile de reîncărcare vor permite reîncărcarea rapidă şi ultra-rapidă a maşinilor electrice.

Un timp de aşteptare redus pentru reîncărcare va încuraja electro-mobilitatea în regiune. Staţiile de  reîncărcare rapidă asigură reîncărcarea la 80% din baterie în circa 40 de minute; pentru cele ultra-rapide, timpul estimat de reîncărcare este sub 20 de minute.

„Ne extindem oferta de electro-mobilitate în toate tarile din regiune în care deţinem staţii de carburanţi. Practic, până la finalul anului 2022, circa 15% din reţeaua OMV si Petrom din regiune va dispune de staţii de reîncărcare. Până în 2030, vom pune la dispoziţia clienţilor noştri peste 500 de puncte cu soluţii alternative pentru mobilitate, respectiv servicii de reîncărcare a maşinilor electrice, soluţii pe bază de gaze naturale precum GNL şi GNC, cât şi hidrogen”, spune Radu Căprău, membru al directoratului OMV Petrom, responsabil pentru Downstream Oil.

Dezvoltarea reţelei de reîncărcare în Româna şi în Bulgaria OMV Petrom a fost prima companie de energie din România care, în cadrul unui proiect pilot derulat împreună cu Electrica, a instalat în urmă cu patru ani primul punct de reîncărcare rapidă pentru maşinile electrice, într-o staţie de distribuţie carburanţi OMV.

În ultimii doi ani, OMV Petrom a încheiat trei parteneriate cu Eldrive, Enel X si Renovatio pentru a dezvolta o reţea de 80 staţii electrice rapide şi ultra-rapide în România şi în Bulgaria. Cel puţin 20 dintre acestea vor fi staţii de reîncărcare ultra rapidă. În prezent sunt funcţionale 19 staţii în Romania şi Bulgaria.

Extinderea în Moldova şi Serbia OMV Petrom va extinde parteneriatul cu Renovatio în Moldova, cu minim 5 staţii de reîncărcare, cu o putere instalată de 75 kW. Acestea vor fi instalate în staţii de carburanţi Petrom din Chişinău, dar si alte oraşe din ţară.

OMV Petrom va implementa în Serbia până la sfârşitul primului semestru din 2022, în parteneriat cu charge&GO – platformă regională pentru reîncărcarea maşinilor electrice, 5 staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în staţiile de alimentare OMV, situate pe autostrăzile Serbiei. Puterea lor disponibilă va fi între 100 kW şi 200 kW.

OMV Petrom este cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze la nivel de grup de 53 milioane bep în 2020. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual şi operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere cu amănuntul, grupul este prezent în România şi ţările învecinate prin intermediul a 787 benzinării, la sfârşitul lunii septembrie 2021, sub două branduri, OMV şi Petrom.

OMV Aktiengesellschaft, una dintre cele mai mari companii industriale listate din Austria, deţine 51% din acţiunile
OMV Petrom. Statul român, prin Ministerul Energiei, deţine 20,6% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 7%, iar 21,4% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti şi la Bursa de Valori Londra.

OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu contribuţii de aproximativ 32 miliarde de euro reprezentând taxe, impozite şi dividende plătite în perioada 2005 – 2020.

Din 2007, OMV Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilităţii corporatiste. În perioada 2007 – 2020, compania a alocat aproximativ 72 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându-se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed