Operaţiunile pentru instalarea call-center-ului din Spania, în curs de finalizare

0

Ministerul de Externe arată că, prin Ambasada României de la Madrid, a purtat mai multe runde de negocieri cu furnizorul de servicii pe plan local în vederea definitivării contractului pentru operaţionalizarea serviciului de call-center şi obţinerea unui preţ cât mai avantajos.

 

„Ambasada este în curs de finalizare a procedurilor contractuale în vederea instalării liniilor telefonice şi a conexiunii internet, comanda fermă fiind transmisă deja societăţii spaniole, care la rândul său a iniţiat procedurile specifice pentru execuţia proiectului convenit”, menţionează Ministerul de Externe.

 

Potrivit MAE, în prima fază este prevăzută configurarea traseului liniilor telefonice, iar la începutul săptămânii viitoare compania spaniolă va comunica, în funcţie de instalaţiile şi parametrii tehnici configuraţi, data certă a punerii în funcţiune, fără a depăşi termenul maxim de 30 zile, conform acordului cu Ambasada României la Madrid.

 

Ministerul de Externe reiterează, de asemenea, că încă din momentul în care partea spaniolă şi-a anunţat, la 15 iulie, intenţia de a reintroduce restricţii pe piaţa muncii pentru cetăţenii români, ministrul Teodor Baconschi a întreprins demersuri imediate pentru clarificare şi limitarea efectelor negative asupra cetăţenilor români.

 

„În aceeaşi zi, am transmis părţii spaniole preocuparea părţii române şi am subliniat îngrijorarea părţii române faţă de efectele acestei măsuri atât asupra comunităţii româneşti din Spania, bine integrată şi activă, cât şi asupra opiniei publice din România, accesul românilor pe piaţa forţei de muncă fiind o temă deosebit de sensibilă”, subliniază MAE.

 

Totodată, la 18 iulie ministrul român de externe, Teodor Baconschi, a avut o întrevedere cu omologul spaniol, Trinidad Jimenez Garcia-Herrera, la Bruxelles. Şefii celor două diplomaţii au agreat deja crearea unui grup de lucru operaţional (task force) destinat să gestioneze toate aspectele care decurg din implementarea deciziei autorităţilor spaniole, mai arată Ministerul de Externe.

 

Pentru a se asigura o informare corectă, în limba română şi în timp real, la 3 august, Guvernul României a aprobat Memorandumul co-iniţiat de MAE, MMFPS şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale înfiinţarea unui serviciu de contact-center cu apelare prin linie telefonică şi poştă electronică care să ofere informaţii şi consiliere lucrătorilor români din Spania şi celor care doresc informaţii despre noile reglementări privind piaţa muncii din Spania.

 

Documentul prevede că MAE asigură condiţiile instalării echipamentelor de comunicaţii la misiunile diplomatice şi oficiile consulare din Spania.

 

Prin Hotărârea de Guvern 815 din 10 august 2011 a fost suplimentat bugetul Ministerului Afacerilor Externe şi al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2011.

 

Astfel, Guvernul României a alocat 275.000 de lei pentru realizarea unui sistem de comunicaţii prin care lucrătorii români din Spania să poată obţine informaţii cu privire la restricţiile impuse de Executivul de la Madrid pe piaţa spaniolă a muncii (Ministerul Afacerilor Externe – 87.000 de lei; Serviciul de Telecomunicaţii Speciale – 188.000 de lei).

 

Până la momentul operaţionalizării serviciului de call-center, solicitările primite sunt gestionate de Ambasada României la Madrid, prin ataşatul de muncă şi afaceri sociale, care va solicita la rândul său clarificări de la Ministerul spaniol al Muncii.

 

Până în acest moment, consultanţa de specialitate acordată prin intermediul ataşatului pentru muncă şi afaceri sociale din cadrul Ambasadei României de la Madrid, poate fi estimată la aproximativ 700 de solicitări în luna august (mail+telefon). La acestea se adaugă solicitările pentru primirea de informaţii prin reţeaua consulară (Consulatele Generale şi Consulate).

 

În vederea sesizării autorităţilor spaniole privind eventuale cazuri de abuz în aplicarea noilor reglementări privind accesul cetăţenilor români pe piaţa muncii, până la data la care va fi operaţionalizată linia verde, este necesară transmiterea către Ambasada României la Madrid, la adresa [email protected]. (tel. 0034.913.507.356) a detaliilor concrete pe care se fundamentează cererea respectivă (persoană afectată, demersurile oficiale efectuate, data la care a avut loc discuţia cu funcţionarul spaniol, motivaţia prezentată de acesta, numerele de înregistrare ale solicitărilor adresate instituţiilor spaniole) pentru ca Ministerul spaniol al Muncii şi Imigraţiei să poată oferi, cu celeritate, clarificările care se impun, în funcţie de situaţia semnalată.

 

Ambasada României la Madrid a diseminat aceste informaţii, împreună cu Instrucţiunile de aplicare a deciziei Guvernului spaniol prin intermediul consulatelor generale şi al consulatelor din teritoriu, prin intermediul numeroaselor asociaţii şi structuri asociative locale ale românilor şi, desigur, prin site-ul internet al ambasadei, asigură Ministerul de Externe.

 

Comisia Europeană a aprobat la 11 august cererea Spaniei de a restricţiona piaţa forţei de muncă pentru lucrătorii români până la 31 decembrie 2012, ca urmare a unor perturbări grave pe piaţa forţei de muncă. Aceste restricţii se vor aplica activităţilor din toate sectoarele şi regiunile.

 

Cu toate acestea, restricţiile nu-i afectează pe cetăţenii români care sunt deja activi pe piaţa forţei de muncă din Spania, dădea asigurări Comisia Europeană, însă românii din Spania s-au plâns între timp că se lovesc de unele neînţelegeri şi interpretări ale noii legislaţii din partea funcţionarilor spanioli.