“Performanță” administrativă: O primărie va încheia contractul de deszăpezire abia în ianuarie

0

Procedura de contractare a fost un eșec, fiind lansată extrem de târziu, astfel încât a dus la soluția extremă: în locul licitației, Primăria va negocia direct contractul.

 

Procedura, intitulată “Servicii de închiriere utilaje pentru deszăpezire, inclusiv deservenți pentru perioada 15.11.2018 – 31.03.2019, loturile I-IX”, a fost publicată în SEAP abia pe 31 octombrie, iar deschiderea ofertelor pentru licitație a fost programată pentru 12 decembrie. Contractul este împărțit pe 9 loturi și valorează 4,1 milioane lei (fără TVA), toate putând fi adjudecate de un singur ofertant.

 

Din păcate pentru băcăuani, doar o singură firmă s-a prezentat la licitație. Culmea, documentația firmei nu a fost conformă cu caietul de sarcini, astfel că și singurul doritor a fost descalificat.

 

Romică Chindruș, administratorul public al municipiului Bacău, a declarat pentru G4Media.ro că urmează negocierea directă: ”Mai precis, vom trimite într-o primă etapă invitații pentru firmele din Bacău, le vom chema apoi la negocieri și cine se va conforma caietului de sarcini și va fi acceptat din punct de vedere financiar, acela va primi contractul de deszăpezire. Problema e că suntem în apropierea Sărbătorilor, în care vor fi o serie de zile libere, procedura va cere formalități obligatorii, așa că negocierile vor începe în 4 ianuarie”.

 

Întrebat de ce procedurile au întârziat atât de mult, administratorul public a spus că ”această întârziere este determinată de faptul că în 2018 au avut loc modificări legislative ale Legii 98 de achiziție publică și ale platformei tehnice SEAP, care s-a transformat în SICAP”.

 

Surse din Primăria Bacău au declarat însă pentru G4Media.ro că vina aparține exclusiv administrației locale, care a întocmit greșit caietul de sarcini.

 

Contractul pentru deszăpezirea Bacăului va fi valabil doar un an de zile.