Peste 100 de magazine vor fi deschise până la sfârşitul anului

0

Jucătorii din comerţul modern vor des­chide în ultimele patru luni din an peste 100 de magazine, un număr similar cu al celor deschise de la începutul lui 2013, însă într-o perioadă dublă de timp.

 

Cei 12 comer­cianţi străini vor scoate din buzunar 80-110 mili­oa­ne de euro pentru a prinde perioada sărbă­torilor de iarnă, cea mai bună pentru comerţul local, cu o reţea extinsă.

 

Reţelele de magazine îşi pun speranţele în ultimele luni din an în revenirea consumului, care a scăzut timp de trei luni consecutiv începând cu mai. Mulţi comercianţi continuă să se extindă  chiar dacă consumul rămâne apatic deoarece beneficiază de preţuri mai mici la terenuri şi la chirii. În această perioadă ei îşi securizează poziţii-cheie pe harta României, îm­păr­­ţin­du-şi sferele de influenţă pentru momentul când va reveni apetitul ro­mânilor pentru consum. Într-o perioadă în care inves­tiţiile străine directe sunt la minime istorice – în primul semestru Ro­mâ­nia a atras 666 mil. euro, cu 20% sub nivelul din aceeaşi perioadă din 2012 –  retailerii au rămas unii dintre puţinii care continuă să pompeze bani în economie chiar înainte de revenirea consumului. „Revenirea consumu­lui se va face odată cu semnele unei creşteri economice reale şi mai ales odată cu creş­terea încrederii consumatorilor în pers­pectivele socioeconomice. De asemenea, în mă­sura în care va creşte pu­terea de cum­pă­rare, va creşte şi consumul”, spune Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour.