Peste o mie de service-uri auto, în pragul falimentului din cauza a doi asigurători RCA

Într-o scrisoare deschisă adresată Guvernului și Ministerului de Finanțe și ANAF, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizati din România (C.O.T.A.R) cere măsuri urgente pentru evitarea falimentului acestor service-uri și creșterea șomajului.

 

Tătaru: Nu vom ajunge să alegem între pacienți. Medicul român știe ce înseamnă greul și lipsurile

 

„Nu vom avea bani pentru plata taxelor în data de 25 noiembrie a acestui an, întrucât cele două societăți de asigurări care dețin 75% din piața RCA nu achită despăgubirile conform legii, iar ASF a dovedit de-a lungul anilor că este incapabilă să gestioneze aceste probleme care devin tot mai severe în fiecare zi de pasivitate a acestei instituții. A venit timpul ca statul român să sprijine munca și activitatea operatorilor economici, ale căror constribuții finanțează bugetul național, și să se implice în mod direct și activ în colectarea sumelor de bani (taxe, impozite) neachitate de către societățile de asigurări rău-platnice”, susține COTAR în scrisoarea deschisă adresată autorităților.

 

Vești foarte rele pentru locuitorii din cinci județe! Bucureștenii încep să își facă speranțe

 

Confederația amintește faptul că deși pandemia de COVID-19 a impus restricții de circulație care au redus numărul accidentelor și rata daunei în sectorul asigurărilor, generând venituri firmelor de asigurări, acestea întârzie foarte mult plata daunelor.

 

„Toate cele peste 1300 de unități reparatoare membre COTAR înregistreaza sume record reprezentând debite neachitate de către societățile de asigurări care detin peste 75% din cota de piata (RCA), datoriile acestora fiind de ordinul zecilor de milioane de euro. Cu titlu de exemplu, una dintre societatile de asigurari fruntață în vânzarea polițelor RCA achită despăgubirile ori cu întârziere, ori în proporție de cel mult 20 -25% din valoarea reparațiilor. Desigur, există și cazuri, deloc puține, în care asigurătorul refuză pur și simplu să achite despăgubirea. Amintim faptul că sub supravegherea ASF, aceasta societate a înregistrat o creștere record a petițiilor în primele 6 luni ale acestui an, ajungând la un număr de 11.250 de reclamații, în creștere cu 199,57% fața de aceeași perioada a anului 2019″, acuză COTAR.

 

 

Confederația susține că în instanțe ar fi multe procese împotriva societăților de asigurări, dar că durează mult rezolvarea pe această cale.

 

„Aproximativ 93-94% dintre păgubiți câștigă în instanță litigiile împotriva societăților de asigurări, dar asta numai după 2-3 ani până la pronunțarea unei hotărâri definitive și apoi încă aproximativ 2 luni necesare pentru desfășurarea executării silite împotriva societății de asigurări, care nu achita nici după finalizarea litigiului printr-o hotărâre judecatorească definitivă.”, susține COTAR.

 

 

Potrivit COTAR, dacă statul român va rămâne pasiv față de problemele semnalate, acest lucru va avea consecințe nefaste pentru economie: ‘mii de unități reparatoare vor intra în faliment și nu vor mai achita niciun fel de taxe, numărul de șomeri din România va crește considerabil, în timp ce banii colectați de asigurători în România, și care ar fi trebuit să acopere despăgubire pentru riscurile asigurate, vor fi scoși din România de către societatile de asigurări, în baza dosarului prețurilor de transfer.

 

Românii au făcut de două ori mai multe reclamații în asigurări în primul semestru din 2020, dar puțin peste jumătate au primit câștig de cauză: Euroins, cel mai reclamat asigurător.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed