Piaţa anvelopelor pentru turisme va creşte în România cu circa 12,3% în 2011

0

Potrivit lui Faidy, piaţa anvelopelor pentru turisme este una foarte dinamică, cu un potenţial mare de creştere, de aproximativ 6% între anii 2011-2015.

 

Totodată, în primul trimestru din 2011, piaţa locală a crescut cu 10%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar din acest total peste 20% a reprezentat o majorare pe segmentele de performanţă, respectiv vehicule pe două roţi sau cele 4×4.

 

Începând cu al patrulea trimestru al anului 2008, pe fondul crizei financiare mondiale şi a restricţiilor survenite în domeniul creditelor şi leasingului, vânzările de autovehicule noi au scăzut semnificativ.

 

„În 2011, se observă o revenire a pieţei, cu o creştere estimată de 10% a vânzărilor, ipoteză susţinută de noua taxă de mediu şi de Programul ‘Rabla’. Ca provenienţă, 70% dintre maşinile noi vândute sunt mărci de import, iar restul sunt produse de către compania autohtonă Dacia”, a mai spus Eric Faidy.

 

Producătorul de anvelope Michelin a investit peste 265 de milioane de euro în trei unităţi din România şi a produs mai mult de 450.000 de tone de anvelope, în cei zece ani de activitate, potrivit datelor prezentate, joi, de către preşedintele diviziei locale şi al zonei Balcanilor.

 

Conform datelor citate, după zece ani de activitate pe plan local, Michelin are aproape 3.000 de angajaţi şi trei unităţi de producţie.

 

Michelin operează pe piaţa din România două unităţi de producţie de anvelope la Floreşti şi Zalău, o unitate de producţie de cord metalic – construită integral (greenfield), în 2004, tot la Zalău – un atelier de reşapare, o echipă de cartografie, responsabilă cu realizarea de hărţi şi ghiduri, şi o reţea comercială naţională.