Piata de publicitate din Romania este slab dezvoltata comparativ cu pietele europene

0

Cifra de afaceri totala de pe piata de publicitate din Romania nu depaseste 300 de milioane euro pe an. Suma este simtitor mai mica decat bugetele de pe pietele europene. De exemplu, in Ungaria  numai publicitatea TV aduce profituri de 250 de milioane de euro.

Anul acesta, spatiile de publicitate ale posturilor TV din Romania au fost pline pana la refuz. Potrivit analistilor, pretul acestora a fost mai mare in comparatie cu 2005. Pentru ca reclama lor sa fie vazuta de 110.000 de telespectatori, clientii au scos din buzunar cu peste 30% mai mult decat anul trecut.

Cu toate ca publicitatea este tot mai scumpa, Romania nu a atins nici pe departe profiturile inregistrate in strainatate. Marea Britanie pare sa fie cea mai indepartata tinta, in viziunea lui Petrisor Obae, redactor la Evenimentul Zilei.

"Daca vorbesc de tari dezvoltate cum e Marea Britanie, acolo s-au luat 1,5 miliarde de euro numai din Internet."

Cei mai mari platitori de publicitate sunt companiile producatoare de bunuri de larg consum, cele din comunicatii, dar si bancile si societatile de asigurari. Acestea au luat cu asalt piata publicitatii in ultimii ani.