Piloții, EXASPERAȚI de starea pistelor de pe Otopeni. Sindicalist: Reabilitările sunt de fapt cârpeli

0

Precizările vin după ce, săptămâna trecută, o bucată din calea de rulare s-a dislocat în urma decolării unui avion de mari dimensiuni. Compania Aeroporturi București a ținut să menționeze că problema s-a rezolvat rapid și că incidentul nu a pus în pericol siguranța pasagerilor.

 

Între timp, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a cerut companiei un grafic privind lucrările de întreținere ale căilor de rulare în perioada următoare. Sunt programate lucrări după Paște.

 

Însă scandalul pare să continue. Autoritatea Aeronautică Civilă ar fi realizat de curând o inspecție și ar fi impus Aeroportului să restricționeze traficul pentru avioanele de mari dimensiuni.

 

Un oficial al aeroportului a declarat la RFI că problema nu ar fi chiar așa cum a apărut în presă și că ar urma să vină clarificări într-un comunicat de presă.

 

Liderul de sindicat Gabriel Tudorache susține însă la RFI că aceste situații nu fac nimic altceva decât să prelungească o agonie. A dat  inclusiv exemplul unui pilot străin care ar fi spus, după decolare, că speră să nu mai aibă nevoie să mai aterizeze în România vreodată.

 

Gabriel Tudorache: Este adevărat, am avut de mai multe ori plângeri atât în frecvență, cât și după ce se ateriza. Din informațiile pe care le am, la ora actuală au fost chiar întâlniri cu piloți de la Wizz Air, de la Ryan Air, de la Blue Air, inclusiv de la Tarom în care s-au plâns de situația pe care o avem pe Aeroportul Otopeni în ceea ce privește structura pistelor de aterizare, platforma, căile de ieșire rapidă de pe pistelede aterizare. Sunt mai multe aspecte care au fost semnalate.

 

continuarea, pe RFI