Platformă online: Bugetul alocat anul acesta achiziţiei de carne şi produse din carne pentru Paşte este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români

0
3
Platformă online: Bugetul alocat anul acesta achiziţiei de carne şi produse din carne pentru Paşte este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români

”Pentru 40% dintre români, Paştele este asociat cu masa în familie, alături de cei dragi, mai ales anul acesta, când peste două treimi vor petrece sărbătorile acasă, arată un sondaj Obor21.ro, realizat la nivel naţional. În acest context, masa de Paşte devine şi mai importantă, fapt reflectat atât în buget, cât şi în comportamentul de achiziţie. Potrivit companiei, prima cooperativă ţărănească digitală, 80% dintre clienţi se orientează în luna aprilie spre produse de miel şi ied, având o comandă medie de 310 lei, în creştere cu 30% faţă de o perioadă obişnuită”, arată compania.

Jumătate dintre români consumă rar carne de capră şi de oaie, arată sondajul Obor21.ro, însă lucrurile se schimbă, evident, de Paşte.

Astfel, dacă până recent cererea era de aproximativ 10% din totalul comenzilor pentru produsele de capră/oaie, în martie aceasta a crescut la 20%, iar estimările pentru luna aprilie arată că va reprezenta 70% din vânzări. 

”Cererea pentru carnea de ied creşte cu peste 250% în perioada Paştelui, dar am remarcat şi o creştere de 150% pentru carnea de capră, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020. Punem această creştere atât pe fondul existenţei constante în oferta noastră a acestui tip de carne, cât şi pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capră, inclusiv la lactate. Asistăm practic la o schimbare a comportamentului de consum”, a precizat Florian Mateiţă, cofondator Obor21.ro.

40% dintre românii consumă cel puţin o dată pe săptămână produse bio sau naturale. Un român din trei le achiziţionează de la producători, dar şi din gospodăriile ţărăneşti din apropierea localităţii de reşedinţă.

Tendinţa de a muta cumpărăturile în online continuă însă trendul ascendent. Astfel, 36% dintre respondenţi au precizat că nu obişnuiau să facă online cumpărături înainte de pandemie, acest lucru schimbându-se în ultimul an. Un procent similar arată că românii au preferat să facă achiziţii de la comercianţii români, venind în sprijinul afacerilor locale.

Decizia de a achiziţiona carne online se realizează în mare parte pe baza recomandărilor şi review-urilor altor cumpărători (45%). De asemenea, 51% au precizat că sunt interesaţi să afle cât mai multe date despre provenienţa cărnii cumpărate, lucru care poate influenţa decizia de achiziţie.

”Fiecare pachet de carne este vidat şi etichetat imediat, iar eticheta oferă inclusiv date despre satul de provenienţă al animalului. Fiecare livrare este însoţită de un certificat de conformitate. Astfel de informaţii au reprezentat diferenţiatori în piaţă fiind factori importanţi în creşterea Obor21 în acest prim an de la înfiinţare”, a mai precizat Florian Mateiţă.

Bugetul alocat anul acesta achiziţiei de carne şi produse din carne pentru Paşte este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, un procent uşor mai crescut pentru respondenţii din zona Bucureşti-Ilfov, în timp ce 29% vor să aloce sub 200 de lei pentru acest tip de cumpărături. Datele reliefate de sondaj sunt confirmate de valoarea comenzii medii înregistrate de Obor21.ro în perioada Paştelui. Astfel, dacă într-o perioadă obişnuită a anului media comenzii este de 230 de lei, în luna aprilie aceasta ajunge la 310 lei.

”Dincolo de creşterea în valoarea comenzii, perioada premergătoare Paştelui vine cu o creştere foarte mare a numărului de clienţi noi care caută Obor21.ro pentru produsele de miel şi ied. Experienţa de anul trecut, alături de creşterea apetitului pentru produse în special de capră şi specialităţi măcelăreşti care nu se află în mod obişnuit în portofoliul supermarketurilor ne indică însă că mulţi dintre aceştia vor reveni pentru o nouă comandă şi după această perioadă”, a mai declarat Florian Mateiţă.

De altfel, datele arată că 16% dintre cei care fac achiziţii online de carne şi-ar dori să poată face acest lucru pe bază de abonament, iar peste 50% ar prefera să poată achiziţiona carne proaspătă în pachete predefinite, cu tipuri combinate de carne.

Sondajul Omnibus a fost realizat online pentru Obor21.ro, la nivel naţional, în perioada 22-25 martie 2021, pe un eşantion de 922 de persoane, 60% femei, 40% bărbaţi.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia şi Florian Mateiţă, cu o investiţie iniţială de peste 80.000 euro. Obor21.ro este puntea digitală dintre sat şi oraş şi oferă carne de la ţară, iar ţăranii crescători de animale au piaţă de desfacere şi venituri fiscalizate

Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile ţărăneşti din judeţele Botoşani şi Suceava. Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiţii de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoţită de certificat de calitate.