Posturile TV din SUA se chinuiesc să-şi vândă spaţiile de publicitate pentru 2009-2010

0
Sezonul 2009-2010 se anunţă a fi unul grav afectat de criză. În mod normal, cele mai importante agenţii de publicitate americane aveau grijă, încă de la începutul lunii iulie, să-şi asigure achiziţiile de spaţiu publicitar, aceste contracte reprezentând aproximativ 80% din inventarul spaţiului publicitar cumpărat pentru noul sezon.

Anul acesta, din cauza crizei, negocierile dintre canalele de televiziune şi agenţiile de media au întârziat mult faţă de 2009. Cu o întârziere de aproape două luni faţă de calendarul tradiţional al achiziţiilor de publicitate, NBC a anunţat, pe 15 iulie, încheierea unuia dintre primele contracte importante de publicitate, semnat cu McDonald’s.

În 2008, încă de pe 5 iunie, filiala grupului General Electric plătea în avans 1,9 miliarde de dolari pentru spaţiu publicitar pe un sezon.

Potrivit publicaţiei de specialitate Advertising Age, canalul Fox şi-a acoperit prin contractele semnate până în prezent aproape jumătate din spaţiul de emisie dedicat publicităţii, în timp ce CBS este pe punctul de a încheia două contracte importante cu agenţii media. Experţii sunt de părere că majoritatea contractelor de publicitate pentru sezonul viitor vor fi semnate abia în luna august.

Canalele de televiziune au de suferit în special din cauza lipsei unor oferte din partea mai multor importante agenţii de publicitate, care se ocupau inclusiv de sectorul auto.

Dacă, în 2008, NBC, Fox, ABC, CBS şi CW au câştigat din publicitate mai mult de 9,2 miliarde de dolari, anul acesta specialiştii se aşteaptă ca veniturile din publicitate să nu depăşească 7,2 miliarde de dolari.