x


  • EUR
    4.6332
    USD
    3.9274
  • 4° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    6 km/h
    Umiditate

    58%
    Presiune

    34135 hPa
string(10) "tehnologie"

Povestea celui mai REVOLUȚIONAR produs, o istorie marcată de secrete, ambiţie şi ură între două minţi de geniu

Înverşunarea lui Steve Jobs faţă de produsele Microsoft, ambiţia acestuia şi secretomania legată de următoarea lansare, au fost elementele reţetei de succes care a dat naştere celui mai popular produs al tuturor timpurilor, iPhone-ul, potrivit Financial Times.

Author: Mihai Voican | Sursa: zf.ro | Publicat: 23.07.2017, 9:42 | Actualizat: 23.07.2017, 9:42

„Totul a început pentru că Steve îl ura pe omul ăsta de la Microsoft”, spune Scott Forstall, fostul director al segmentului de software de la Apple.

 

Era touchscreen-ului a început acum 10 ani, pe 29 iunie 2007 când Apple a lansat primul iPhone. Înainte de a deveni un telefon, iPhone-ul a fost proiectat ca şi tabletă, iar tehnologia revoluţionară touchscreen a început ca un proiect secret de cercetare iniţiat de Steve Jobs, îşi aminteşte Forstall.

 

Angajatul Microsoft era o cunoştinţă de-a lui Jobs care se lăuda constant cu noul produs al firmei, o tabletă-computer, care dispunea de stylus-„stiloul” folosit pentru ecranele tactile.

 

„De fiecare dată când Steve se întâlnea cu tipul ăsta, se întorcea nervos şi iritat”, povesteşte Forstall. Acesta îşi aminteşte că Steve Jobs îi numea pe cei de la Microsoft „idioţi” pe motivul că „nu ai de ce să foloseşti un stylus, te naşti cu zece stylus-uri”.

 

După o astfel de întâlnire cu angajatul de la Microsoft, într-o zi de luni, Jobs a ajuns la Apple fumegând şi spunând: „Hai să le arătăm cum se face”.

 

Apple a vândut peste 1 miliard de iPhone-uri, transformându-l în cel mai de succes produs din toate timpurile.

 

Horace Dediu, comentator al industriei de telefoane mobile, estimează că vânzările dispozitivelor şi aplicaţiilor iOS, vor genera împreună profituri de peste 1 trilion de dolari, până la sfârşitul anului 2017.

 

Procesul de dezvoltare a iPhone-ului a fost marcat de o secretomanie imensă. Angajaţilor care lucrau la „Proiectul Mov” nu le era permis să vorbească nici cu familiile lor despre ceea ce dezvoltau. O echipă care dezvolta o anumită componentă a produsului nu avea nicio idee în legătură cu progresul altor echipe.

 

Hugo Fiennes, fost inginer Apple, povesteşte că, deşi el făcea parte din echipa care lucra la specificaţiile de multitouch, anumite caracteristici precum „pinch to zoom”, care presupune atingerea cu două degete a ecranului pentru a mări imaginea, îi erau chiar şi lui necunoscute până în ziua lansării oficiale a produsului.

 

„Normal că toată secretomania a fost un imediment. Dar în acelaşi timp, era atât de multă valoare acolo încât nimeni nu ştia ce urmează”, mneţionează Nitin Ganatra, fost director al ingineriei pentru aplicaţiile iOS.

 

iPhone-ul a redefinit capacitatea de funcţionare a unui telefon mobil, determinând foarte multe companii să imite anumite specificaţii, ceea ce a dus la foarte multe procese civile din partea Apple.