Primul metrou privat va pleca peste 8 ani. Cum îşi va recupera proprietarul 1,3 miliarde euro

Metrorex vrea sa concesioneze pe 30 de ani unui operator privat serviciile de transport de călători pe viitoarea magistrală Bragadiru – Voluntari care va fi gata până în 2020.  Magistrala 7, aşa cum se va numi noul tronson, va reprezenta un parteneriat public – privat în care statul va pune la dispoziţie terenurile iar investitorul va asigura finanţarea lucrărilor de construcţie şi achiziţia trenurilor  – aproximativ 1,25 miliarde de euro. În schimb îşi va recupera banii investiţi din contravaloarea biletelor plătite de călători precum şi din diverse activităţi de retail ori publicitate care se vor desfăşura în incinta staţiilor. Preţul unei călătorii va fi decis de către operatorul magistralei.

Magistrala de metrou se va întinde pe 25 km, va avea 30 de staţii şi un depou şi va oferi acces la reţeaua subterană de transport bucureştenilor din cartierele Rahova şi Colentina . Metrorex şi-a bugetat, deja, 51,6 milioane de lei pentru studiul de prefezabilitate al proiectului şi pentru servicii de consultanţă. „Doar un consorţiu care să aibă în componenţă şi un constructor cu experienţă şi o bancă sau un fond de investiţii în spate ar putea câştiga licitaţia. Preţul per kilometru ar fi  cam de 50 de milioane de euro. După recepţia lucrărilor consorţiul ar urma să opereze aceastră magistrală pe puţin 30 de ani”, a declarat, pentru Money.ro, directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Potrivit acestuia, linia de metrou Bragadiru – Voluntari care ar urma să-şi desemneze, prin licitaţie, constructorul peste un an ar fi primul mare proiect pentru România în parteneriat public-privat după eşecul răsunător al autostrăzii Comarnic  – Braşov.

În Bucureşti există, acum, patru magistrale de metrou. A cincea, care va parcurge traseul Râul Doamnei  – Haşdeu, este în licitaţie şi urmează să-şi afle constructorul până în vară.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed