x


  • EUR
    4.8567
    USD
    4.0900
string(16) "instant-articles"

Probleme mari la celebra ”autostradă demolată”. CNAIR spune că totul e în regulă

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra unor probele care există în zona Aciliu, pe celebru lot 3 din autostrada Orăștie-Sibiu, cunoscut și ca ”autostrada demolată”.

Autor: Cristian Matache | Sursa: Money.ro | Publicat: 25.06.2020, 10:02

Asociația  Pro Infrastructură a publicat câteva imagini din zona Aciliu, de pe lotul 3 al Autostrăzii Orăștie-Sibiu, celebra autostradă demolată, în care se observă invazia vegetației luxuriante și probleme la sistemul de scurgere. În replică, oficialii Companiei de Autostrăzi (CNAIR) susțin că problemele sunt minore. ”Vestitul tronson, inaugurat în pripă în noiembrie 2014 înainte de alegerile prezidențiale, demolat în 2015 pe 200 de metri din cauza execuției execrabile și reparat parțial în 2016, pare complet abandonat: vegetație luxuriantă și apă care își face de cap pe lângă pilele viaductului Aciliu și la dealul Bucium. În timp ce șanțurile betonate arată ca după război, fiind distruse pe kilometri întregi, iar sistemul de scurgere a apelor pluviale și de protecție a infrastructurii viaductului Aciliu este complet nefuncțional, Compania Naționlă de Administrare a Infrastructurii Rutiere doarme în papuci, fiind incapabilă să facă o minimă întreținere. Finalizarea lucrărilor din afara corpului autostrăzii a fost licitată de CNAIR de cel puțin 10 ori, de tot atâtea ori procedura fiind anulată. Licitația a fost recent relansată, rămâne de văzut cu ce rezultat. Cerem CNAIR să deruleze de urgență un program de mentenanță corespunzătoare până la contractarea lucrărilor rămase/de remediere!” spun cei de la Asociația Pro Infrastructură.

 

Oficialii de la CNAIR afirmă că toate lucrările de mentenanță au fost realizate la timp de către echipa de la CIC Săliște și nu există șanțuri sau camere de cădere colmatate. ”Există într-adevăr o problemă la sistemul de scurgere a apei pe calea 1, culeea Sibiu, unde sistemul de tubulatură este distrus pe o suprafață redusă, iar asta a dus la apariția unor ravene care nu pun în pericol stabilitatea viaductului. Lucrările de remediere sunt complexe și este nevoie de intervenții care nu fac parte din categoria lucrărilor de mentenanță. Astfel, pentru remedierea acestei situații și execuția lucrărilor necesare, CNAIR a demerat proceduri de achziție publică de trei ori, dar din cauza lipsei de oferte procedurile inițiate au fost anulate. În acest moment este în derulare o a patra procedură de licitație pentru desemnarea unui operator economic care să execute lucrările de remediere a problemelor apărute la sistemul de tubulatură existent. Precizăm că în cursul anului trecut zona a fost stabilizată cu umpluturi în regie proprie pentru a limita formarea ravenelor. În ceea ce privește alunecările de teren, unele fotografii apărute în spațiul public sunt realizate departe de zona autostrăzii și nu au nicio legătură cu acesta. Menționăm că în zona viaductului s-au plantat în cursul anului 2018 peste 25 de mii de puieți pentru a stabiliza versantul. În plus au fost lansate mai multe proceduri de achiziție publică pentru expertize în vederea rezolvării acestor probleme însă și acestea au rămas fără ofertanți deci au fost anulate”, menționează CNAIR.

 

Lotul trei e autostradă a fost închis în septembrie 2015 după ce s-au constatat infiltrații sub asfalt pe o suprafață de 200 de metri. Acest lot a fost dat în folosință cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale din 2014. Constructorul a fost compania italiană Salini Impregilo. După 13 luni, lucrările au fost finalizate de către CNAIR.

 

Sursa foto: Asociația Pro  Infrastructură