Procedura de achiziţie privind salubrizarea sectorului 1 pentru 450 mil. euro, anulată de instanţă

0

„Avem o decizie a Curţii de Apel Braşov (procesul a fost strămutat acolo de la Bucureşti – n.r.) dată ieri (miercuri, 23 martie – n.r.) privind un contract încheiat în 2008 între Primăria Sectorului 1 al Capitalei cu societatea Romprest, pe o perioadă de 25 de ani şi în valoare de 450 milioane euro. Decizia este definitivă şi irevocabilă şi anulează anunţul de participare şi documentaţia prin care s-a atribuit acest contract”, a declarat, joi, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), Cristina Trăilă, într-o conferinţă de presă, la prezentarea raportului de activitate pe anul 2010.

Potrivit preşedintelui autorităţii, această decizie a instanţei este „o reuşită”, întrucât „arată că acea documentaţie şi întreaga procedură de achiziţie publică sunt nule”.

Atribuirea contractului pentru salubrizarea sectorului 1 a declanşat un scandal marcat şi de mai multe dispute în instanţă.

La licitaţia pentru salubrizarea sectorului 1 au participat firmele Rosal, Rebu, Urban, Romprest şi SSB. Din comisia de licitaţie au făcut parte reprezentanţi ai primăriei, ai Consiliului Local, ai Ministerului de Finanţe şi ai Autorităţii Naţionale pentru Reglemetarea serviciilor comunale.

Criteriul de atribuire a contractului a fost oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, factorii de evaluare fiind preţul ofertei şi caracteristicile tehnice.

Imediat după semnarea contractului, Curtea de Apel Bucureşti a anulat licitaţia, în urma sesizărilor privind organizarea şi desfăşurarea acesteia. Edilii au afirmat atunci că licitaţia s-a desfăşurat în concordanţă cu prevederile legale, iar contractul este valabil, în vreme ce firmele care au pierdut licitaţia spuneau că anularea acesteia înseamnă, automat, şi nulitatea înţelegerii dintre primărie şi Romprest.